Abbott en LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Abbott en LPG

Bericht door collega » zo 27 nov, 2011 18:44

Beste LPG-liefhebbers,

ik wil jullie onderstaande mailwisseling met Abbott niet onthouden. (Voor wie t niet weet: Abbott is een Brits bedrijf dat Saabs pimpt, motorisch en optisch)

ik heb hem benaderd omdat er bij de Saabs te koop een wereld9000 staat, geheel "geAbbott" en motorisch tot het uiterste gepimpt.
Nu rijd ik te veel kilometers om niet op gas te willen rijden dus ik dacht: "kom, laat ik het Abbott 's vragen, want ik wil de verkoper niet beledigen door het hem te vragen" :oops:

Bijgaand de correspondentie.

Dear sirs,

In Holland (Belgium in fact), a Saab 9000 is offered with the following modifications fitted by you
would it be possible to fit such a car with LPG (i drive 35.000 miles per year) or would that be totally senseless :roll: and in fact be damaging to the engine

Abbott racing intercooler
- Abbott racing RVS delivery pipe
- Abbott racing dumpvalve
- Abbott racing sportluchtfilter
- Abbott racing rear strut body brace
- Abbott racing anto roll bar upgrade
- polyurethane motorsteunen
- polyurethane rubbers voor de ophanging en stabilisatorstangen
- Abbott racing ecu upgrade
- Abbott racing RVS uitlaat compleet
- Abbott racing gas flowed cilinderkop

thanks for the information

Yours,

2011/11/21 Sales <sales@abbottracing.com>
Hello Collega,

I am sorry to bring not good news but we have never seen a Saab working on gas well...I mention this to people who fit this and everytime I say such a thing they say 'it's all been sorted now and we can work with Trionic' from a personal view..I say don't fit it, but what do I know..the gas people may have cracked it!!...

Regards,

Giles Fairweather
General Manager
Abbott Racing Motorsport

Dear Giles,

Maybe the Dutch are crazy, but on the Dutch Saabforum there's a list of 42 Saabs with 200 BHP or more with an LPG installation, modified with all kinds of tuning (Maptun, BSR, Hirsch), 900 classics, 9000 Aero's etc etc.
I myself have had a 9000i with 400.000km on LPG, a 900 classic T16S Red Box with LPG, and now a 9-5 3.0V6 with LPG, all very satisfactory and with not more costs than a petrol car

viewtopic.php?f=51&t=31586" onclick="window.open(this.href);return false;

Met vriendelijke groet,

2011/11/22 Sales <sales@abbottracing.com>
Hello,..

Looks okay to do then, we do not get to involved with gas to be fair, I will have see what was said..I do know the gas company's are always in development.

Warmest regards,

Giles Fairweather
General Manager
Abbott Racing Motorsport

onno2
Geregistreerd lid

Re: Abbott en LPG

Bericht door onno2 » di 29 nov, 2011 12:55

Collega... Abbott is Engels toch.

Ik zou daar zeker geen vragen over LPG gaan stellen.

Onno

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Abbott en LPG

Bericht door Tubbe » di 29 nov, 2011 14:47

Why not?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 29 nov, 2011 15:26

Bwahahahaha.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 29 nov, 2011 16:47

Ik vind het wel een fair antwoord van Abbott (dat ze het niet willen bedoel ik). Ik zou het zelf als leverancier nml ook niet doen (teveel risico op afbreuk imago, ook indien klant alle kosten op zich neemt).
BTW: ik rijd 50.000 / jr met mijn 9000 Aero op benzine.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 29 nov, 2011 20:55

Hmm Abbott 3"downpipe, Abbott deliverypipe, Abbott intercooler, Abbott Racing geflowde cilinderkop, Abbott LSD en nog wat meer abbott spulletjes,
Klinkt als 3 saabs 9000 die bij ons in onderhoud zijn. alledrie Aero's en alledrie geen abbott software meer maar onze software. en extra aanpassingen ivm LPG
Als je er meer over wilt weten stuur mij maar een PB. ik rij 50.000 per jaar in zo'n monster.

PS die van Marc staat in België die moet je nog invoeren....

onno2
Geregistreerd lid

Bericht door onno2 » wo 30 nov, 2011 15:11

Die 9000 is wel gruwelijk mooi zeg, had ik nog niet gezien. Wil ik zo in rijden ware het niet dat ik nu een 9-3 Aero LPG heb, geweldig, alleen wat beschaafdere velgen erop en dan vind ik vind het helemaal TOP.

Conclusie, gewoon LPG inzetten en gaan..... advies Abbot, wat zegt dat nou ??

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 30 nov, 2011 15:33

John schreef:BTW: ik rijd 50.000 / jr met mijn 9000 Aero op benzine.
Mijn vraag is dan: waarom geen LPG?

onno2
Geregistreerd lid

Bericht door onno2 » wo 30 nov, 2011 15:58

Iedereen zijn eigen visie / mening toch

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 30 nov, 2011 16:25

Sapphire schreef:
John schreef:nr 11 is exit (via Elferink geexporteerd; ik had die al naar benzine laten ombouwen wegens teveel ellende op LPG)
viewtopic.php?f=51&t=31586&start=270#p1198150" onclick="window.open(this.href);return false;

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 30 nov, 2011 23:11

Sapphire schreef:
vanwege dat ik met alle Saabs aan het eind van de streep alleen maar ellende met LPG gehad heb, nog los van het iedere dag moeten tanken. Ik vind betrouwbaarheid en gemak belangrijker dan lage kosten. Premium rijden = premium betalen dus gewoon op benzine :wink:

Plaats reactie