onregelmatig lopen op lpg (opgelost) zie einde

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

onregelmatig lopen op lpg (opgelost) zie einde

Bericht door klaasj » ma 21 nov, 2011 16:01

ik heb het lpg topic al doorgespit maar toch de volgende storing als vraag.
bij koude motor loopt de auto redelijk op lpg, schakelt ook vlot over. op benzine is het lopen beter
heb het idee dat de motor met name in de lage toeren tot 2500 flubbert. (op zoek is naar de juiste cilinder)
zo gauw ik start met een warme motor gaat bij het overschakelen op lpg de zaak mis.
je merkt dat de auto geen gas krijgt. horten en stoten. af en toe gaat ook check engine branden, alleen op de grote weg met goed snelheid kun je hem er door heen trekken en met wat geluk gaat de auto weer redelijk lopen op gas. dan is er ook wel een onregelmatige loop maar alla.
Het probleem is er dus in lichte mate met een koude motor en wordt alleen maar erger als de temperatuur van de motor oploopt.
Waar hebben we het over..
saab 9000 cse bjr 96
km 350000.
lpg vialle lpi met 150000 ingebouwd. dus 2 ton gelopen.
di al verwisseld door een ander gebruikt exemplaar, geen verbetering.
nieuwe bougies.
auto is onder de kap schoon en kan geen losse conectoren vinden.
koelvloeistof op niveau.
Waar moeten we nu aan denken. injectoren of pomp en hoe kun je dat controleren.
graag jullie bevindingen, suggesties.

tanisha
Geregistreerd lid

Re: onregelmatig lopen op lpg

Bericht door tanisha » wo 23 nov, 2011 10:09

ik denk dat je lpi pomp de geest aan het geven is

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 23 nov, 2011 19:53

dat is volgens mij een duur grapje. zal deze week eens informeren bij dieker in lichtenvoorde. een bekende gasboer. ook heb ik wel eens wat op marktplaats gezien. pomp kun je zelf volgens mij niet zo maar even vervangen. de tank zal dan in ieder geval leeg moeten denk ik. :(

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 23 nov, 2011 20:06

lpi tank van de sloop kost meestal 50,- euro!

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 23 nov, 2011 20:47

goed bezig tanisha. :wink: ik woon dicht bij elferink dus kan daar gaan kijken. moet ik nog ergens op letten. pomptype of zo. graag meer van dit soort goede berichten. :lol:

jogi123
Geregistreerd lid

Bericht door jogi123 » wo 23 nov, 2011 21:58

Je zou het kunnen proberen ...........

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvrgr Joost

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 23 nov, 2011 22:04

zijn grof weg 2 typen met pomp in de tank met een rechthoekige aluminium klep en met ronde pomp onder een aluminium ronde klep
moet je kijken welke van de 2 typen dat je hebt de andere heeft verkeerde stekkers en past dus niet!

p.s je kan ook bij een gewone sloperij kijken vialle lpi zat in veel merken :wink:

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 23 nov, 2011 22:12

[quote="jogi123"]Je zou het kunnen proberen
yep. die had ik gespot. blijft even in mijn hoofd. Ik wil wel de uitdaging om dit ook zelf te kunnen. ken nog wel een bevriende sloper hier in borculo die alleen frans spul doet. maar eens even kijken.
tanisha. heb even gekeken. ronde tank met ronde lpi pomp. dus daar ga ik wel uitkomen.
ik neem dus aan dat je de pomp niet meer hoeft te programeren.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 23 nov, 2011 22:20

frans kan nog wel eens goed uitpakken renault zit veel lpi in als je de inbus in het midden los draait kan je alles zien zitten hoe het zit

programmeren hoef niet is plug en play

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: onregelmatig lopen op lpg (opgelost) zie einde

Bericht door klaasj » vr 02 dec, 2011 18:30

heb uiteindelijk vandaag bij romio in assen (via marktplaats, zoekfunctie lpi pomp)een pomp laten verwisselen. het ging als volgt. bellen voor afspraak. vrijdag 1 uur aanwezig, tegen meerkosten komt hij gewoon aan huis. romio geeft hand en goede bak koffie. trekt de hele tank eruit. plaatst een andere tank met gereviseerde pomp. jaar garantie. aan de computer, check . alles klaar en veilig. gaat mee naar het tankstation. gas afvullen. testrit. Auto loopt weer als vanouds. nog even snuffelen met het apparaat op eventuele lekkage. 200 euro betalen en een uur later terugrijden :O: :D naar borculo op lpg. gewoon weer lekker lopen. Hele vriendelijke en deskundige man. Ben dus nu 125 euro meer kwijt dan een 2e hands pomp van de sloop maar heb hier toch wel meer vertrouwen in.
Tanisha bedankt voor het op het goede spoor zetten.
Voor de lpi rijders. Romio gaf nadrukkelijk aan dat je de tank niet leeg moet rijden maar het liefst voor het rode ledje moet gaan tanken.

Plaats reactie