C900:Na tankbeurt LPG niet meer op LPG lopen
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: C900:Na tankbeurt LPG niet meer op LPG lopen
Relais blijft plakken?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Misschien gaat de klep niet ver genoeg open, een beetje gas ruik je ook.
Onze (R)Ed had het een paar weken geleden ook, een paar keer met de schakelaar van middenstand op gas zetten en blijven proberen. Hij heeft toen op advies van de gasboer de afsluiter uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd.
Ik heb het over de afsluiter vlak bij de verdamper:

.
.
.
.
EDIT:
2 weken terug had ik een gelijkaardig probleem, heeft zichzelf opgelost en tot nu toe is het niet meer opgetreden
viewtopic.php?f=3&t=100189&p=1195134&hilit=lpg#p1195134
Onze (R)Ed had het een paar weken geleden ook, een paar keer met de schakelaar van middenstand op gas zetten en blijven proberen. Hij heeft toen op advies van de gasboer de afsluiter uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd.
Ik heb het over de afsluiter vlak bij de verdamper:
.
.
.
.
EDIT:
2 weken terug had ik een gelijkaardig probleem, heeft zichzelf opgelost en tot nu toe is het niet meer opgetreden
viewtopic.php?f=3&t=100189&p=1195134&hilit=lpg#p1195134
-
brinky
- Donateur

- Gaan alle afsluiters open? Dus ff op contact zetten en dan de schakelaar in de LPG-stand; dan krijg je voor een seconde LPG. Je kunt aan de afsluiters voelen of ze tikken als je de lpg-schakelaar bedient.
- Trek de slang van verdamper naar mengstuk er ff af... als je de wagen op contact zet komt er dan LPG uit die slang?
- Als dat allemaal ok is kan het nog zo zijn dat wanneer de motor loopt alsnog de afsluiters dicht gaan door een kapot inductie-relais. Bij AMS is dit niet een apart relais, maar zit geintegreerd in de AMS-computer...
- Trek de slang van verdamper naar mengstuk er ff af... als je de wagen op contact zet komt er dan LPG uit die slang?
- Als dat allemaal ok is kan het nog zo zijn dat wanneer de motor loopt alsnog de afsluiters dicht gaan door een kapot inductie-relais. Bij AMS is dit niet een apart relais, maar zit geintegreerd in de AMS-computer...
-
brinky
- Donateur

Teveel LPG tanken is een leuke theorie, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk. 
Als je start op LPG verzuipt de motor dus? En als je dan de schakelaar op de middenstand zet, doorstarten... en als dan de motor aanpakt meteen de schakelaar weer op LPG zetten. Krijgt je motor dan nog steeds een teveel aan LPG?
Als je start op LPG verzuipt de motor dus? En als je dan de schakelaar op de middenstand zet, doorstarten... en als dan de motor aanpakt meteen de schakelaar weer op LPG zetten. Krijgt je motor dan nog steeds een teveel aan LPG?
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
misschien krijgt ie benzine EN lpg.
Of LPG stappenmotor staat vol open.

Of LPG stappenmotor staat vol open.

-
brinky
- Donateur

Om uit te sluiten dat-ie niet op 2 brandstoffen tegelijk loopt kun je een van de gasafsluiters (van de tank bijvoorbeeld) afkoppelen... als de motor dan wel blijft draaien nadat is overgeschakeld op LPG weet je dus dat de benzine toevoer door blijft lopen.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Hoe ben je daar nu achter gekomen?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Wat kan er zoal kapot gaan zo'n verdampert?

-
brinky
- Donateur

De membramen kunnen scheuren... er zijn wel revisiesetjes voor in de handel met nieuwe membramen en pakkingen. Prijsidee 4 tientjes.