lpg korte afstanden

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
onno2
Geregistreerd lid

Re: lpg korte afstanden

Bericht door onno2 » do 29 dec, 2011 11:34

Dit is nog het "oude" systeem. Schakelt niet automatisch over naar benzine. Dus bij rood direct op benzine zetten en LPG tanken.
Anders kan je pomp het begeven als je het te vaak doet...

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » do 29 dec, 2011 12:03

Bedankt voor de tips!
heb net lpg getankt, dat is voor het eerst met een glimlach afrekenen na het tanken!

@John, thnx, APK moet er idd op, wordt vandaag geregeld. Ik kon de auto voor een lage prijs kopen op 'zo meenemen' voorwaarden. Heb van te voren wel even door Peter Mink in Breda laten kijken wat er aan moet gebeuren en dat bleek mee te vallen. Daarna misschien nog eens kijken naar een paar mooie velgjes voor de zomerbanden. En misschien dat ik het houten dash nog eens vervang, ben er (nog) niet kapot van.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 29 dec, 2011 12:09

Komt vanzelf ;)
Niets zo sjiek als stemmig notenhout in een donker leer interieur. Een houten Griffin-stuur zou het helemaal afmaken.

Smaken verschillen?

Verder een hele wijze beslissing. Meer Saabs bezitten is bijna altijd een wijze beslissing. Veel plezier met je aankoop. Laat je, ondanks dat 'ie op LPG loopt, nog wel een BS-controle doen?

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » do 29 dec, 2011 12:22

BS-controle, natuurlijk!

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » do 29 dec, 2011 21:36

Linker lampje (rood) naast de toets betekent: Rijdt op benzine
Rechter lampje (groen) knipperend - rijdt op benzine en schakelt automatisch over op LPG (afhankelijk van een aantal voorwaarden, kan even duren)
Rechter lampje groen - rijdt op LPG

Met de knop in het midden kun je overschakelen op gas cq benzine

De strook verticale lampjes geeft de brandstofhoeveelheid aan. Elk lampje staat voor 1/5 van je tankvoorraad, het onderste rode lampje is je laatste 1/5 van je tankvoorraad.

Afhankelijk van je uitvoering schakelt je auto al dan niet automatisch over op benzine bij een lege tank. Die van mij schakelt automatisch over en mijn pomp heeft een droogloopbeveiliging. Bij anderen schijnbaar weer niet. Kun je volgens mij niet aan dit bedieningspaneeltje zien maar moet je even opvragen bij de inbouwer.

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » vr 30 dec, 2011 10:20

OK, thnx voor de info, een heldere uitleg.

Gisteren nieuw APK-tje erop laten zetten, 't was met 2 nieuwe remblokjes voor elkaar, dus dat valt meer dan mee. Gelijk ook maar een beetje meer puf uit die 2.0t laten halen, rijdt toch net ff lekkerder.
Ik vind persoonlijk dat de 2.0 nog iets mooier (rustiger) loopt dan de 2.3. Die lijkt ietsje rauwer.

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » vr 30 dec, 2011 11:20

Mooi dan , hoe heb je de ''puf' gedaan/laten doen en vielen de kosten mee dan ,vind mijn 2.0 lpt al pittig genoeg en blijft allemaal heel zover , ook verbruik zal iets stijgen met meer puf denk ik ??

Je rijd toch op LPG om voordeleiger uit te zijn eigenlijk .. :wink:
Gr John

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

lpg korte afstanden

Bericht door Tubbe » za 31 dec, 2011 15:42

John schreef: ...vind mijn 2.0 lpt al pittig genoeg en blijft allemaal heel zover , ook verbruik zal iets stijgen met meer puf denk ik ??

Je rijd toch op LPG om voordeleiger uit te zijn eigenlijk .. :wink:
Gr John
Verbruik stijgt nauwelijks en daalt bij gelijk gebruik (maar dat lukt je niet ;-)
Je auto is zelfs bij een kleine upgrade op koppel zoveel sterker, dan weet je wat je al die tijd gemist hebt!

Tuurlijk niet! Juist om je tuning te betalen! ;-)

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » za 31 dec, 2011 18:02

Zo had ik het nog niety bekeken :lol: :idea:

Denk eigenlijk dat er ooit al eeesn iets aan gedaan is ook ??

Eens laten checken eenkeer :idea: :wink:

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

lpg korte afstanden

Bericht door Tubbe » za 31 dec, 2011 22:06

Das moeilijk te constateren maar kan iemand die veel SAABs heeft gereden zo voelen bij het rijden.

Plaats reactie