advies gevraagd aankoop 9.3 coupe 2.0 T op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Arbilen
Geregistreerd lid

Re: advies gevraagd aankoop 9.3 coupe 2.0 T op LPG

Bericht door Arbilen » za 21 mei, 2011 11:05

Mijn T7 rijdt ook van begin af aan op LPG zonder Mod6, wel met 80dkm een gasgeharde kop erop,rijdt (en reed) vrijwel alleen snelweg km en heeft er nu ook 320 dkm opzitten.

rico
Geregistreerd lid

Bericht door rico » zo 12 jun, 2011 13:28

Deze discussie begint te lijken op een discussie die er ook op het Volvo forum is geweest.
Daar ging de discussie over de 2.5-Lpt en de 2.5 Hpt oftewel de T5 en T5-R,feit is dat de Lpt van Volvo een cilinderwand hebben die 1.5 mm dunner is dan van de Hpt.

In de basis zou de 1 langer mee gaan(en ze gaan al zolang mee op Lpg) dan de ander,maar in de basis valt of staat alles met het onderhoud wat er aan gedaan word ik heb soms het idee dat mensen verwachten dat ze 100K kunnen rijden zonder enige vorm van onderhoud,en daar kan geen enkele auto mee uit de voeten.

Mijn Saabje heeft ook een kopwissel gehad bij 200K en is nu blij met de gaskop!
Reden van aankoop was de ongelooflijke onderhoudshistorie van de auto,hij ging zelfs naar de dealer voor ruitenwisservloeistof en zo gauw er een vreemd geluidje te horen was stond hij er weer.
Dit soort onderhoud kom je tegenwoordig niet meer tegen.

Maar ben erg blij met de Saab :D

malle pietje
Geregistreerd lid

Bericht door malle pietje » do 26 jan, 2012 23:03

Beste allemaal,

mijn vrouw heeft op marktplaats een prachtige 9-3 cabrio 2.0T uit 2005 op LPG3 gezien en is helemaal verliefd geworden. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Nieuw op het forum, niet nieuw met fora ;)....Dus in het kort: diverse citroens gereden, totdat ik een 5 serie bmw diesel ontdekte. Daar rij ik zelf nog mee rond. Mijn vrouw rijdt momenteel in een fantastische speelse bmw Z3 rond, maar omdat er een kleine op komst is, gan we naar een wat grotere met een achterbank. Alle onderhoud doe ik zelf, dus er is redelijk wat kluservaring aanwezig.

Ik heb al een aatal prachtige draadjes gevonden, over het omslagpunt, de algemene info over saab en gasmotoren, black sludge en de koprevisies die nodig schijnen te zijn. Toch nog wat kleine vraagjes.

De saab die we op het oog hebben is dealer onderhouden, dus via dat kanaal kan ik achterhalen of er al een revisie heeft plaats gevonden. Zo niet, hij staat op dik 1,5 ton, kan ik dat maar beter incalculeren. Verder neem ik aan dat bij deze km-stand de distributieriem al vervangen is. Welke typische Saab of specifiek voor deze motor- aandachtspunten zijn er verder?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Voor de mods: als het aansluiten op dit draadje niet gewenst is, dan maak ik met alle liefde een nieuw draadje aan..

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 26 jan, 2012 23:17

2005 is al het nieuwe type 9-3 die dingen hebben zo goed als geen motorische problemen, ketting en lopen goed op gas
black-sludge komt niet voor bij het nieuwe type 9-3

malle pietje
Geregistreerd lid

Bericht door malle pietje » do 26 jan, 2012 23:30

Wauw! Dank voor je snelle reactie! Dat gaat op andere fora wel anders.....

Zijn er wel specifieke problemen bij deze auto's te noemen? En hoe zit het met de automaat van deze bakken. Zijn dit probleem punten?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 27 jan, 2012 1:36

dat kan je beter in het 9-3 sportsedan gedeelte vragen ik heb niet zo veel ervaring met die nieuwere modellen ik rij zelf nog een 900ng :wink:

malle pietje
Geregistreerd lid

Bericht door malle pietje » vr 27 jan, 2012 15:05

doe ik dat, dank!

malle pietje
Geregistreerd lid

Bericht door malle pietje » vr 27 jan, 2012 17:42

Morgen gaan we kijken bij de 9-3. Heb even onderzoek gedaan naar de auto, het lijkt er op dat de auto vanaf dag 1 gas heeft. Volgens de verkoper heeft ie geen last van slechte koude start of slecht stationair lopen en is het een goede auto. Tja, uiteraard.

De dealer die onderhoud heeft gepleegd wist niets van een nieuwe kop af, en behalve standaard onderhoud geen rare dingen. In ieder geval geen notoire probleemauto. Hij kende wel het kop-probleem, maar zei dat zeker niet alle gas auto's er last van hadden.

Morgen goed opletten of ik rare dingen ontdek. Het onderwerp black sludge is gelukkig volgens dit forum niet meer spannend, maar die kop baart me toch nog zorgfen.

malle pietje
Geregistreerd lid

Bericht door malle pietje » za 28 jan, 2012 23:08

vandaag gekeken en gereden...helemaal overtuigd van de auto! De rest vertel ik even voor het gemak in het cabrio forum.....;)

Plaats reactie