weinig gas kunnen tanken( mag een slot op)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdweg79
Geregistreerd lid

weinig gas kunnen tanken( mag een slot op)

Bericht door Hoofdweg79 » za 11 feb, 2012 13:24

Goedemorgen mijn Saab 99 op gas heb ik maar weinig mee gereden(koprevisie komt eraan) Maar wat mij opviel is dat ook al had mijn broer er 200km mee gereden het gas vullen erg langzaam ging. Dus gas bijvullen erg traag. Kon er dan we 14 liter gas bij doen maar dit duurde erg lang. Hoort dit of komt het door mijn weinige ervaring met gas. Viel me op dat de auto ondanks de kou erg makkelijk op gas en benzine starte. Graag jullie ervaringen in deze.

Bedankt Edwin

Gebruikersavatar
GHIA
Geregistreerd lid

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door GHIA » za 11 feb, 2012 14:29

Moeilijk zo te beoordelen.
Iets met de klep?

Ik zou de tank eens leeg rijden en een nieuwe lang met vulnippel monteren.
Of een LPG inbouwstation even 'be'-vragen.

Gebruikersavatar
Hoofdweg79
Geregistreerd lid

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door Hoofdweg79 » za 11 feb, 2012 15:06

Iets met de klep, bedoel je de klep die achter de vulnippel zit?


Ik zal hem na de koppakking revisie even helemaal leegrijden. Is een goede tip. Weet jij of je aan een auto met gas zomaar kunt lassen? Alvast mijn dank Edwin

Valorian
Geregistreerd lid

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door Valorian » za 11 feb, 2012 18:44

Hm... even voor de zekerheid: heb je meerdere pompen geprobeerd? Ik heb zelf ervaren dat er nogal wat verschil zit in de snelheid waarmee dat gaat...

Gebruikersavatar
Hoofdweg79
Geregistreerd lid

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door Hoofdweg79 » za 11 feb, 2012 19:16

Bij twee pompen geprobeerd... allebei hetzelfde.

Gebruikersavatar
rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door rademaker » zo 12 feb, 2012 9:02

ik zou niet zo gauw panikeren. Er is inderdaad opvallend veel verschil tussen de diverse tankstations qua snelheid van LPG inladen.

Gebruikersavatar
Hoofdweg79
Geregistreerd lid

Re: weinig gas kunnen tanken

Bericht door Hoofdweg79 » zo 12 feb, 2012 9:08

Dank voor reactie. Paniek niet doe ik alleen als in houffalize mijn hayes schijfremmen het niet doen hoor;-) . Heeft meer met de garage te maken die mij belazerd heeft met de auto. Vroeg mij alleen af of het normaal was. Antwoord is gegeven mag een slotje op.

Plaats reactie