Mijn LPG pomp begon vandaag behoorlijk wat lawaai te maken, en 100km later was het afgelopen met rijden op LPG. De pomp is nu stil - defect dus denk ik.
Kan ik die zelf vervangen? Naar wat ik lees zit de pomp in de tank - en de tank zit vol met LPG.
Iemand hier ervaring mee? Moet de tank leeggemaakt worden? Hoe?
LPi pomp vervangen - zelf doen?
-
Arjan09
- Geregistreerd lid
Re: LPi pomp vervangen - zelf doen?
Duidelijk.
Overigens prima uitleg over vervangen van de pomp inclusief afblazen in deze post gevonden: viewtopic.php?f=7&t=83685&start=30
Temperatuur lijkt me idd een probleem, je kunt natuurlijk altijd nog warm water over je tank gieten om de boel wat te helpen.
Ik ga eens kijken naar een tankje.
Overigens prima uitleg over vervangen van de pomp inclusief afblazen in deze post gevonden: viewtopic.php?f=7&t=83685&start=30
Temperatuur lijkt me idd een probleem, je kunt natuurlijk altijd nog warm water over je tank gieten om de boel wat te helpen.
Ik ga eens kijken naar een tankje.
-
aha!
- Donateur

nog makkelijker: hele tank incl pomp vervangen
ik heb een gave vialle ringtank met pomp voor je, komt uit 9-3 2.0t van 2001. Maat weet ik niet precies, ws. 55l. Moet weg ivm verlies stallingsruimte. vraagprijs 135,--
inbouw moet een vakbekwaam persoon doen.
stuur svp pb voor details
ik heb een gave vialle ringtank met pomp voor je, komt uit 9-3 2.0t van 2001. Maat weet ik niet precies, ws. 55l. Moet weg ivm verlies stallingsruimte. vraagprijs 135,--
inbouw moet een vakbekwaam persoon doen.
stuur svp pb voor details
-
Agneta topless Zweedse
- Geregistreerd lid
ben bezig met de eventuele aankoop van een Saab 900 met LPG G3 met een kapotte pomp...zijn de spullen nog te koop?
-
klaasj
- Donateur (8x)

indien niet zoek dan eens even op romio of lpi pomp op marktplaats. vervangen van een lpi pomp 200 eurie met garantie.Agneta topless Zweedse schreef:ben bezig met de eventuele aankoop van een Saab 900 met LPG G3 met een kapotte pomp...zijn de spullen nog te koop?
-
jwaterink
- Donateur (6x)

En dan krijg je een gebruikte sjaak in de auto! Been there done that.
-
sprankel
- Geregistreerd lid
als iemand nog een LPi pomp zoekt, Pzenden zou er nog een liggen hebben van mijn vorige 9-5. Die is destijds nog uitgemeten door de gasboer, gaf nog perfect debiet (ik reed de tank dan ook nooit leeg)
de injectoren was een ander verhaal
was overigens een 50l tank met nog 4 jaar keuring(in BE moeten gastanks van pre 2000 om de 6 jaar gekeurd worden)
de injectoren was een ander verhaal
was overigens een 50l tank met nog 4 jaar keuring(in BE moeten gastanks van pre 2000 om de 6 jaar gekeurd worden)