LPi pomp vervangen - zelf doen?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Arjan09
Geregistreerd lid

LPi pomp vervangen - zelf doen?

Bericht door Arjan09 » za 20 nov, 2010 21:50

Mijn LPG pomp begon vandaag behoorlijk wat lawaai te maken, en 100km later was het afgelopen met rijden op LPG. De pomp is nu stil - defect dus denk ik.

Kan ik die zelf vervangen? Naar wat ik lees zit de pomp in de tank - en de tank zit vol met LPG.

Iemand hier ervaring mee? Moet de tank leeggemaakt worden? Hoe?

Arjan09
Geregistreerd lid

Re: LPi pomp vervangen - zelf doen?

Bericht door Arjan09 » zo 21 nov, 2010 20:46

Duidelijk.

Overigens prima uitleg over vervangen van de pomp inclusief afblazen in deze post gevonden: viewtopic.php?f=7&t=83685&start=30

Temperatuur lijkt me idd een probleem, je kunt natuurlijk altijd nog warm water over je tank gieten om de boel wat te helpen.

Ik ga eens kijken naar een tankje.

aha!
Donateur
Donateur

Bericht door aha! » zo 21 nov, 2010 23:07

nog makkelijker: hele tank incl pomp vervangen
ik heb een gave vialle ringtank met pomp voor je, komt uit 9-3 2.0t van 2001. Maat weet ik niet precies, ws. 55l. Moet weg ivm verlies stallingsruimte. vraagprijs 135,--
inbouw moet een vakbekwaam persoon doen.
stuur svp pb voor details

Agneta topless Zweedse
Geregistreerd lid

Bericht door Agneta topless Zweedse » za 11 feb, 2012 23:52

ben bezig met de eventuele aankoop van een Saab 900 met LPG G3 met een kapotte pomp...zijn de spullen nog te koop?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 15 feb, 2012 19:18

Agneta topless Zweedse schreef:ben bezig met de eventuele aankoop van een Saab 900 met LPG G3 met een kapotte pomp...zijn de spullen nog te koop?
indien niet zoek dan eens even op romio of lpi pomp op marktplaats. vervangen van een lpi pomp 200 eurie met garantie.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 17 feb, 2012 2:23

En dan krijg je een gebruikte sjaak in de auto! Been there done that.

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » ma 20 feb, 2012 19:20

als iemand nog een LPi pomp zoekt, Pzenden zou er nog een liggen hebben van mijn vorige 9-5. Die is destijds nog uitgemeten door de gasboer, gaf nog perfect debiet (ik reed de tank dan ook nooit leeg)

de injectoren was een ander verhaal :lol:

was overigens een 50l tank met nog 4 jaar keuring(in BE moeten gastanks van pre 2000 om de 6 jaar gekeurd worden)

Plaats reactie