Flubberen bij hoog vermogen (Vialle LPI)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Jermo
Geregistreerd lid

Re: Flubberen bij hoog vermogen (Vialle LPI)

Bericht door Jermo » do 16 feb, 2012 20:53

pcder schreef:Vervolg van de soap.
Gisteren gebeld door de gasboer. Vialle was bezig met een 9-5 aero. Het betreft een 9-5 uit Limburg. Weet geen jaartal.
Nu zegt Vialle de juiste software te hebben geschreven, en heeft mijn gasboer de software, en gaat die morgen op mijn
gascomputer laden. Ben erg sceptisch, maar alles moet beter zijn dan nu. Auto rijdt heel erg slecht op LPG, en op Benzine ook
niet heel erg lekker. Mijn GB had vorige week bij het installeren van de bruine injectoren ook mijn brandstof pomp vervangen.

Van de week ben ik de helft van mijn benzine verloren uit mijn tank omdat een van de benzine leidingen onder de achterbank uit het gele
verbindingstuk was geschoten/. Tijdens hun reparatie is lipje afgebroken wat die benzineleiding op zijn plaats moet houden.

Mijn auto stinkt naar benzine, rijdt heel erg slecht.................... geeft het idee dat je in een sloopauto rijdt.

Jermo, mocht het probleem niet verholpen zijn, dan wil ik graag jouw DI cassette proberen. Bedankt voor het aanbod.
Zoals Psychotic zegt zou ik de DI eerst testen, is echt maar 2 minuten werk om te wisselen.
PB me maar wanneer je hem wilt ophalen.

pcder
Donateur
Donateur

Bericht door pcder » di 21 feb, 2012 17:18

Als het goed is, is dit het laaste stukje van deze soap die al veel te lang heeft gespeeld.

Op 17 februari wilde mijn auto niet starten (op benzine). De pechservice is geweest, en heeft het een en ander geprobeert.
Uiteindelijk is mijn auto afgevoerd op de truck naar de gasboer. ( het moet een nachtmerrie zijn voor die man)

Maandag is hij er mee aan de slag gegaan. Bij het vervangen van de "kapotte" benzinepomp is er een slang gebruikt die opgelost is in
de benzine.............................. (wtf)

Er is ook de verbeterde software van Vialle ingelezen.
De Gasboer begreep nu waarom ik steeds niet tevreden was. Letterlijk zei hij: heb nog nooit zo`n soort auto meegemaakt, zo rij je 80 km en zo rij
je 200 km.

Vanmiddag ben ik gaan testen................................ heb een grijns.
Geen gestotter in de motor, en het lijkt of ie nog explosiever acceleeert dan op benzine.

Ik denk dat we het onderwerp maar gauw moeten sluiten.

Bedankt voor de tips.

Gr,

Chris

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 21 feb, 2012 17:25

pcder schreef:Maandag is hij er mee aan de slag gegaan. Bij het vervangen van de "kapotte" benzinepomp is er een slang gebruikt die opgelost is in
de benzine.............................. (wtf)

Gr,

Chris
Bekend probleem bij revisiesetjes. De mechanische pomp die er bij zit is prima. De bijgeleverde
slangen echter niet.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 22 feb, 2012 0:18

Ah, fijn dat je probleem is opgelost, zal wel een hele opluchting zijn :wink: Niet de DI, dat scheelt dan ook weer pegels. Verbeterde sw of andere sw van Vialle....

Kan best zijn dat ie op G3 meer power heeft dan op benzine, had ik ook met een stage 1 G3 9-3.

Enne het kan nog veel harder dan die 200 hoor :O:

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 22 feb, 2012 11:48

Tubbe schreef:Weten ze in de Bilt hoe dat werkt? Mijn inbouwer zegt domweg dat ze er niks mee kunnen....want het volgt gewoon het motormanagement met een vaste factor...gel*# dus?
En heb nog steeds gerommel boven de vierduizend toeren dus ik denk arme loop.....
Ik denk dat dat het juist is 'volgt het motor management met die bepaalde vaste factor'. Als je andere sw van Vialle erin laat flashen met andere (ruimere) 'standaard' instellingen van Vialle, kan het zijn dat het motormanagement met ruimere standaard instellingen beter wordt gevolgt.

Zuiver theorie van mijn kant hoor. Bij mijn SS hielp het echter wel en was het een hele verbetering. Na mij hebben andere hier op het Saabforum hetzelfde laten doen bij de mannen in De Bilt met eventeens een goed resultaat. Ik zou ze is bellen om het uit te laten leggen en het eventueel te doen...

Laat het dan nog even weten hè 8)

Plaats reactie