Slaat niet meer aan.. , led lampjes branden niet

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
johan42
Geregistreerd lid

Slaat niet meer aan.. , led lampjes branden niet

Bericht door johan42 » vr 13 apr, 2012 20:01

Beste forummers,

Sinds vanmorgen slaat mijn trouwe Saab 9-3i uit '99 niet meer aan, na zelf 30k probleem loos te hebben gereden, nu 345k. Vialle installatie

De startmotor draait wel gewoon rond, echter slaat de motor niet aan. Normaal eerst op benzine, daarna na een kilometer op LPG
Wat opvalt is dat alle led-indicatorlapjes niet branden, niet de rode/groene, maar ook niet de 4 groene lampjes van het vulniveau.

Inmiddels heb ik de zekeringen in de kastje links van het dashbord nagekeken en tevens onder de motorkap een kastje met een zwart dekseltje er op van ca 2,5 *2,5 cm met vier zekeringen van 15a, allemaal goed.

Ik verwacht dat er nog ergens een zekering zit, maar waar?
Ik kreeg de tip om de schakelaar met ledlampjes te volgen op zoek naar een draadbeuk of zekering, maar dan moet ik het dashboard openschroeven.
Iemand een bruikbare tip?

Alvast bedankt,

Johan

Omdat per ongeluk bericht twee keer was geplaatst, andere bericht beindigd en hier reactie van EVO geplaatst

Re: Slaat niet meer aan.. , led lampjes branden niet
door evo » vr 13 apr, 2012 20:15

Starten die je op benzine. Dus dan zou ik het niet direct in de lpg install zoeken.

Je motor draait wel rond bij het starten? Zoja, zie je je toerenteller een beetje uit de hoek komen? Als hij bewegingsloos blijft liggen zou het wel eens je bdp sensor kunnen zijn.

Omdat het hier een lpg wagen betreft zit ik ook aan de benzine brandstofpomp te denken. Dit kun je testen door de wagen op contact te zetten en even het nippeltje op de brandstofrail in te drukken. Als het goed is moet daar dan de benzine uit spuiten... Beetje druppen is niet genoeg. Moet 3 bar op staan. Als het er niet uit spuit eerst het relais checken...

Succes

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 13 apr, 2012 23:00

bij de bestuurders deur zit achter het kleed een aantal stekkers van de kabelboom verstopt daar gaat een draad van de lpg boom in de normale stekker boom dat is de draad die deze storing kan veroorzaken

verder kan zijn
de lpi computer
het lpi relais
stekker van + naar zekeringen

suc6 met storing jagen

p.s als je er niet uit komt mag je bij mij langs komen ik heb het een en ander van lpi spul liggen om te testen

johan42
Geregistreerd lid

Bericht door johan42 » vr 13 apr, 2012 23:52

Hallo Tanisha,

Bedankt voor je reactie ik ga morgenvroeg even kijken, denk jij overigens dat ik hem door aan te laten trekken kan laten starten op benzine (ik vraag me dat af omdat er geen lampjes branden bij de leds, op dashboard is echter alles ok. Ik moet toevallig morgenvroeg van Utrecht naar Steenwijk om vriending op te halen en dan is lemmer bijna op de route, 's middags, weet niewt of dat evt. uitkomt?

Groeten,

Johan

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 14 apr, 2012 9:18

als hij ook niet loopt op benzine is er iets anders aan de handt kijk met het starten naan de toeren teller als deze niet een klijn stukje naar boven komt is je bdp (krukas) sensor stuk

ik stuur je mijn nummer via pb

johan42
Geregistreerd lid

Bericht door johan42 » zo 15 apr, 2012 12:01

Doet het weer!

Ik weet niet waarom. Wat gedaan:
Kabelboom naast bestuurderstoel onder vloerbedekking bekeken, beetje heen en weer bewogen, vond geen steckers.
Tanisha gaf aan dat niet klopt dat de ledjes al branden bij omdraaien contactslot, pas als motor aanslaat.
Toen gaan kijken of toerenteller omhoog komt bij starten, omdat het dan de BDP sensor zou zijn.
Omdat accu inmiddels leeggestart was, een landrover er bijgehaald met accukabels en toen Saab 2 meter naar achteren gereden, en toen voor aansluiten toch nog maar keer geprobeert te starten, voelde toen dat hij wel wilde starten maar accu te ver leeg. Accukabels aangesloten en hij liep weer.
Er zijn dus drie mogelijkheden: toch door bewegen kabelboom, door het verplaatsen van 2 meter of gewoon soms wel soms niet, dat laatste ga ik ik in de toekomst merken, ben heel blij dat ie weer doet!

Johan

Plaats reactie