Dit bericht was per ongeluk twee keer geplaatst.
Deze draad heb ik daarom beeindigd, reactie van EVO (met dank) bij het andere bericht geplaatst.
Berichttekst:
Beste forummers,
Sinds vanmorgen slaat mijn trouwe Saab 9-3i uit '99 niet meer aan, na zelf 30k probleem loos te hebben gereden, nu 345k. Vialle installatie
De startmotor draait wel gewoon rond, echter slaat de motor niet aan. Normaal eerst op benzine, daarna na een kilometer op LPG
Wat opvalt is dat alle led-indicatorlapjes niet branden, niet de rode/groene, maar ook niet de 4 groene lampjes van het vulniveau.
Inmiddels heb ik de zekeringen in de kastje links van het dashbord nagekeken en tevens onder de motorkap een kastje met een zwart dekseltje er op van ca 2,5 *2,5 cm met vier zekeringen van 15a, allemaal goed.
Ik verwacht dat er nog ergens een zekering zit, maar waar?
Ik kreeg de tip om de schakelaar met ledlampjes te volgen op zoek naar een draadbeuk of zekering, maar dan moet ik het dashboard openschroeven.
Iemand een bruikbare tip?
Alvast bedankt,
Johan
Slaat niet meer aan.. , led lampjes branden niet
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Slaat niet meer aan.. , led lampjes branden niet
Starten die je op benzine. Dus dan zou ik het niet direct in de lpg install zoeken.
Je motor draait wel rond bij het starten? Zoja, zie je je toerenteller een beetje uit de hoek komen? Als hij bewegingsloos blijft liggen zou het wel eens je bdp sensor kunnen zijn.
Omdat het hier een lpg wagen betreft zit ik ook aan de benzine brandstofpomp te denken. Dit kun je testen door de wagen op contact te zetten en even het nippeltje op de brandstofrail in te drukken. Als het goed is moet daar dan de benzine uit spuiten... Beetje druppen is niet genoeg. Moet 3 bar op staan. Als het er niet uit spuit eerst het relais checken...
Succes
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Je motor draait wel rond bij het starten? Zoja, zie je je toerenteller een beetje uit de hoek komen? Als hij bewegingsloos blijft liggen zou het wel eens je bdp sensor kunnen zijn.
Omdat het hier een lpg wagen betreft zit ik ook aan de benzine brandstofpomp te denken. Dit kun je testen door de wagen op contact te zetten en even het nippeltje op de brandstofrail in te drukken. Als het goed is moet daar dan de benzine uit spuiten... Beetje druppen is niet genoeg. Moet 3 bar op staan. Als het er niet uit spuit eerst het relais checken...
Succes
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
johan42
- Geregistreerd lid
Bedankt Evo, ik ga er morgen maar eens naar kijken, ik vind het alleen wel raar dat die lampjes allemaal niet branden, dat kan toch geen toeval zijn denk ik dan, het duid toch op een electrische storing of zekering. Morgen verder.
-
Hannes
- Forum Admin
Dubbel post, daarom hier op slot.
Groet,
Hannes
Groet,
Hannes