Injectoren vraagje

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Bmtastic
Geregistreerd lid

Injectoren vraagje

Bericht door Bmtastic » wo 04 apr, 2012 19:52

Saab 9_5 2.3 Ecopower '98.
Alles standaard .

Ik zit met een scheurtje in een aansluitnippel van 1 van mn injectoren .
Nu ga ik deze dus ASAP vervangen .
Vraag ....

Ik kan kiezen tss
Medium (Zwart) tot ongeveer 28 kW per cilinder
en
Large (Wit) tot ongeveer 37 kW per cilinder

--> Ben zo wie zo van plan om hem te laten kietelen door Speektuning <--
Wat dus de grotere injectoren wel voordeel doet -> tss 220 - 235pk

Kan het kwaad om zonder de upgrate van Speektuning met grotere injectoren te rijden ????
hier is het linkje van de aankoop (in afwachting )

http://www.luccio.info/lpg-onderdelen/i ... 37&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

sprankel
Geregistreerd lid

Re: Injectoren vraagje

Bericht door sprankel » do 05 apr, 2012 14:32

28*4 => 112 Kw => 152, 432 Pk

2.3T => 185pk (als ik mij niet vergis)

Dus daar klopt iets niet. Ben je zeker dat de huidige injectoren exact dezelfde zijn? Of schakelt de lpg over naar benzine bij volgas?

37*4 => 148 kw => 201.428 Pk
Dus dat red je niet als je gaat tunen tot 225 Pk

Kan je zomaar je injectoren vervangen door grotere/kleinere? => nee!
Immers de aansturing gebeurd in procenten. Als de gasinstallatie dus zegt dat je 50 procent van de max capaciteit moet injecteren gaat een grotere injector véél te véél inspuiten met alle gevolgen van dien. Je moet dus de gascomputer opnieuw afstellen.

Tevens, dat je injectoren het vermogen aankunnen wilt niet zeggen dat je verdamper het aankan. Ik denk dat je best bij een LPG installateur langs gaat om te kijken wat mogelijk is.

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » do 05 apr, 2012 17:39

Op de tekening (zwart-medium) zijn de orginele hoor.
En is 1 geheelBLOK , niet appart dus .

http://i39.tinypic.com/2wrmgj4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luccio.info/lpg-onderdelen/i ... 37&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten er al in vanaf 2006 'Orginele inbouw'.

Ik merkte sinds kort idd een hapering bij volgas , soms omzetting naar Benzine . Maar volgens Lpg installateyr is dit te wijten aan de Filter.
http://www.luccio.info/lpg-onderdelen/i ... 16&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

De lpg installateur is nu even op vakantie , en wilde al gaan beginnen met wat spullen gaan in te kopen . Omdat de installateur maar ff 425 € voor de injectoren wilde vragen (zwarte-medium) .

En omdat ik toch van plan ben hem te laten Kietelen ;) dacht ik de grotere erin te zetten .
Mijn vraag dus .... kan dit zonder software aanpassing ?

Als het niet kan (zoals je al aangaf) wacht ik wel ff op antwoord van de installateur .... 16 april dus :)

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » do 05 apr, 2012 17:49

sprankel schreef:
Tevens, dat je injectoren het vermogen aankunnen wilt niet zeggen dat je verdamper het aankan. Ik denk dat je best bij een LPG installateur langs gaat om te kijken wat mogelijk is.
Trouwens , heb al mailtje gehad van speektuning ,.... zoals afgebeeld haald de auto 220 pk (gas)
wil ik 235pk dan moet ik voor meer inspuiting gaan (een 5e injector , of een hogere dosering)

Dus als ik voor de grotere injectoren ga ... zal ik dus een nieuwe programering nodig hebben door de lpg installateur .

Thx

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » di 10 apr, 2012 1:24

kan je is zeggen over wat voor type installatie we het hier hebben? In je berichten historiek spreek je van Vialle en nu spreek je over een 5de injector (word enkel gedaan bij Vialle).
Maar die injector rail is alles behalve Vialle en die filter nog minder. Of heb je een andere wagen dan?

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » di 10 apr, 2012 12:18

sprankel schreef:kan je is zeggen over wat voor type installatie we het hier hebben? In je berichten historiek spreek je van Vialle en nu spreek je over een 5de injector (word enkel gedaan bij Vialle).
Maar die injector rail is alles behalve Vialle en die filter nog minder. Of heb je een andere wagen dan?
Dat werd me toch verteld door sommige op het forum -> vialle .
Na wat opzoekwerk gaat het om het type LANDI LSI .
Een 5e injector bijplaatsen kan dus nIET bij dit type . Enkel grotere injectoren , beter naar mijn mening :)

Dat gaan we dus ook doen :) Nu nog ff wachten op de Gas-Boer :) -->> Vakantie

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » di 10 apr, 2012 15:03

Dat maakt het al wat duidelijker

hier heb je meer gegevens van dat type installatie
http://www.luccio.nl/LSI%20Techn.%20Han ... -09-19.pdf

Ik blijf erbij, die injectoren kloppen niet, er hadden al grotere in moeten zitten. Natuurlijk zullen er op die cijfers wel wat marge zitten waardoor ze het net halen.
Maar met die grotere injectoren moet je, als je binnen de grenzen van de fabrikant blijft, stoppen op 210pk

Eventueel kun je updaten naar keihin injectoren, die gaan tot 45kw wat dus een theoritische max oplevert van 240pk (word wel meer gedaan bij Landi omdat keihin injectoren betrouwbaarder zijn)

Maar dan zit je, integensteling tot een echte vialle, wel met een verdamper systeem.
Ik heb natuurlijk geen glazen bol maar vermoedelijk hebben ze de standaard verdamper gestoken en die gaat tot 125kw/170pk. Daar ga je dus ook iets mee moeten aanvangen
Een sterkere verdamper zal tussen de 200 en de 350 euro kosten.

Samen tikt dat natuurlijk wel aan, keihin injectoren zullen wel een dikke 400 euro kosten. Samen met een verdamper en werkuren loopt dat al snel aan tot 1000 euro

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » di 10 apr, 2012 17:12

sprankel schreef:Dat maakt het al wat duidelijker

hier heb je meer gegevens van dat type installatie
http://www.luccio.nl/LSI%20Techn.%20Han ... -09-19.pdf
:bluethumb: Thx

Bmtastic
Geregistreerd lid

Bericht door Bmtastic » vr 11 mei, 2012 23:50

De saab is weer terug van de GAS-boer . Hij rijd weer als een zonnetje .
Programma aangespast , drooggasfilter vervangen , nieuwe leidingen , nieuwe injectoren + sensor . materiaal kost 375 € .. plaatsing kost 190€ .

Ik ben content . niks inhouden méér . niks stotteren . Rijd net zo goed op Gas als op benzine ! Géén verschil ! :D

Nu maar ff Speektuning contacteren om de ECU upgrate Stage I -> 235pk ... Hupsaké :O:

Plaats reactie