Nieuw lid, electronicus, alarm vraagjes+

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
SatchSportSedan
Geregistreerd lid

Nieuw lid, electronicus, alarm vraagjes+

Bericht door SatchSportSedan » di 03 jul, 2012 12:41

Hallo, geachte Forum-members,

ik ben Harry uit Belgie, nieuw lid, electronicus van vorming (kan wel best handig komen -aangezien m'n Saab 9-3's ELectronicity ;-)

Dus ik heb een 9-3, van 2007, B207E-motor, op LPi-Vialle laten zetten
(vorige 'oudere' eigenaar heeft er +-32.000Km/5jaar op benzine me gereden,dus is ie wel ingereden ;-?

Vraagjes: nu zal ik er meteen maar met een tros van vragen mee invallen, hopend op enig antwoord, want het zal me wel een tijdje
kosten alle voorgaande forum vragen door te nemen,...

-1) Op LPG wil ie wel eens 'idle-hunten' want kan de oorzaak zijn? Slechte afstelling vd installatie? Tekorten in toevoerdruk?
-2) Ik ben me zelf een ALarm aan het installeren, geen sinecure, aangezien Saab's tjokvolle electronics-behaviour en z'n gepuls'd bulb-controle
Dus vroeg ik me af, voordat ik de deuren eveneens moet open gooien,
is er ergens een (eenvoudige) directe ANALOGE trigger ingang voor het sluiten van deuren en ruiten?
(Zoals VW tot heden voorzag, 1 simpel draadje van een lang genoege puls voorzien, en hopla: sluiten al die ramen & dakruiten,...
-3) Tevens vraag ik me dit af voor het Centraal sluiten van al de deuren in één gepulste trigger vh alarm?
-4) En als laatst: waar zit die verstopte 4-pinkers relay? Ik hoor em klikken terhoogte van de stuurconsole CiM, maar vindt niets concreets?
Ik heb nml. in de AC-console gevonden dat de sturing louter een tijdelijk touch-control is,...

Voila, direct met de deur in huis, vele vragen, die ik hoop hier een antwoord te vinden.
Ik heb deze wagen al goed ge-analyseerd, en met al hun 7.5Volt-naar 4.6Volt veranderende signalen, en in StanBy uitvallende 0Volts lijnen,...

Tjonge, ze hebben het toch ingewikeld gemaakt die Zweden,... What's them in it for the game?

SatchSportSedan
Geregistreerd lid

9-3 2007 ALarm installatie eigen bedrading

Bericht door SatchSportSedan » di 03 jul, 2012 12:52

Hoi, dus in het short: voor mn eigen alarm installatie encounter ik wel veel problemen,
door Saab's hun over-ge-elektronisatie van deze wagens (en dan spreek ik niet alleen over hun CAN-bus)

Dus er zijn geen eenvoudig bereikbare deur-portier schakelaars of koffer schakelaar om een alarm te triggeren?
Het gaat gewoon niet simpel op, om de 4-pinkers te activeren, van deze parallel uit de alarm ventrale te sturen,...

Voor het sluiten van deuren & ruiten, moet ik blijkbaar alle schakelaars met relays overbruggen,...?

En dan vraag ik me ook nog af, of ik wel mag 'gewoon' de brandstofpomp elektricity onderbreken,
zoals eveneens met bv. het contactslot; om een afdoende Anti-start feature te bewerkstelligen?

Heel het gepuls'd rondom Lamp-controle systeem, houdt alle verbruikers in-rust aan hun beide zijden op +12Volt
Om dezen dan te sturen wordt blijkbaar één zijde naar massa (0V) getrokken. Maar doe ik dit appart, dan gaat het hele systeem flippen,
daar het één-of-andere kortsluiting ziet ipv gewoon een activatie. En scheiden dmv een diode heeft ook al geen zin,
daar de gepulste stroom meting, dan geen belasting meer ziet - alsof een stuk lamp filament.

Allé, ik wacht enig antwoord van jullie wel af, dank alvast, sheers Harry.

jogi123
Geregistreerd lid

Re: Nieuw lid, electronicus, alarm vraagjes+

Bericht door jogi123 » vr 06 jul, 2012 16:03

Beste

Ik heb van elektronica geen vestand maar ik denk dat de moderators het hele verhaal even moeten verplaatsen naar de 9-3SS sectie .......... Heb je meer kans op een antwoord...... :wink:

Mvrgr JG

Plaats reactie