Vanmiddag viel mij op dat de auto heel beroerd rijdt op benzine als de auto nog koud is. Stationair loopt ie prima, geen problemen maar zodra je wat (abrupt) extra gas geeft bokt de auto heel erg en houdt hij behoorlijk in. De overgang op LPG is altijd te voelen, soms een vrij harde schok soms een kleintje. Als de auto al warm(er) is, valt het reuze mee maar met koude motor niet. Als ik in z'n 2 rijd en gas loslaat en hij op dat moment overschakelt lijkt de auto ook af te remmen.
Waar ligt dit aan??
Saab 9-3 uit 2000 met een Vialle pomp.
Slecht op benzine en geen soepele overgang
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Re: Slecht op benzine en geen soepele overgang
Nou, vooruit dan. Bekende problemen zijn (heb jij niet meer dan 4 ton op de teller?):
Koude start: lekkende LPI injectoren (elke ca. 200 dkm vervangen, die van mij zijn bij 230 dkm vervangen)
Inhouden bij gas geven: valse lucht (loszittende LPI injectoren, gare vacuumslangen e.d.) en vervuilde/vernauwde LPG nozzles.
Koude start: lekkende LPI injectoren (elke ca. 200 dkm vervangen, die van mij zijn bij 230 dkm vervangen)
Inhouden bij gas geven: valse lucht (loszittende LPI injectoren, gare vacuumslangen e.d.) en vervuilde/vernauwde LPG nozzles.