Beste mede-SF-ers,
Graag jullie advies...ik rij een Saab 9.3 van begin 1999 met 220.000 op de teller, de auto is aangeschaft met 80.000 op de teller en toen zijn alle kleppen e.d. vernieuwd.
De auto rijdt op gas, Vialle met de 65pk injectoren, en is voorzien van Stage 1
De auto wordt netjes bereden, geen afgetrapte bak, en het onderhoud wordt in eigen beheer gedaan en daarbij worden alleen de beste spullen gebruikt.
Nu het probleem waar ik, sinds kort, mee te maken heb...bij redelijk versnellen gaat dit niet regelmatig, maar meer schoksgewijs en als ik volgas geef ben ik soms een kleine seconde alle power kwijt met een soort knallend geluid...
Maar het komt nu steeds vaker voor dat mijn auto, naar gevoel, op 3 cilinders rijdt op het moment als ik op snelwegsnelheid afrem...wanneer ik op dat moment overschakel op benzine en na een seconde of 10 weer overschakel naar gas is het probleem verholpen..op bezine dus geen problemen..
Vraag derhalve; is er iemand die dit probleem herkent en mij advies kan geven OF helpen OF weet iemand een betrouwbaar adres waar men ervaring heeft met getunende Saabs op gas?
Ik dank jullie alvast voor jullie input!
Groeten, Tommeke
slecht lopen
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
Re: slecht lopen
Ben geen vialle expert, maar ben op dit forum al een paar keer tegengekomen dat de inspuitmondjes van Vialle kunnen bevriezen. Dit zou ook verklaren dat na even op benzine gelopen te hebben, het gas het weer doet. Kennelijk zijn ze dan weer ontdooit.
zie ook:
viewtopic.php?f=51&t=83136" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=7&t=101275" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ook:
viewtopic.php?f=51&t=83136" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=7&t=101275" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tubbe
- Donateur (2x)

slecht lopen
Hoi Tommeke
Ik heb het eerste probleem nu ook sinds kort. Zou het niet de pomp kunnen zijn die te weinig druk levert?
Wallinga en Mesman zijn ervaren, lunetten ook.
Ik heb het eerste probleem nu ook sinds kort. Zou het niet de pomp kunnen zijn die te weinig druk levert?
Wallinga en Mesman zijn ervaren, lunetten ook.
-
millerman
- Donateur (3x)

En Peter Mink in Breda tegenwoordig ook. Hij heeft de omgekeerde route gedaan: eerst veel weten van getunede Saabs, tegenwoordig ook van Vialle.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

slecht lopen
Tuurlijk, vergeet ik helemaal.
Kan natuurlijk zijn dat dit voor ts allemaal nog te ver weg is...
Kan natuurlijk zijn dat dit voor ts allemaal nog te ver weg is...
-
tommeke
- Geregistreerd lid
Iedereen dank voor de input, met name Millerman, ik heb contact opgenomen met Peter Mink.
Gr.Tommeke
Gr.Tommeke
-
Sewochka
- Geregistreerd lid
Hoi,
Indien het vermogen ook wegvalt wanneer de auto van benzine op LPG overschakelt, soms wel, soms niet, dan kan het ook goed liggen aan het feit dat de contactpunten van de elektronica gecorrodeerd zijn. Deze dienen simpel vervangen te worden, kost een paar tientjes of doe het zelf.
Sterkte
Indien het vermogen ook wegvalt wanneer de auto van benzine op LPG overschakelt, soms wel, soms niet, dan kan het ook goed liggen aan het feit dat de contactpunten van de elektronica gecorrodeerd zijn. Deze dienen simpel vervangen te worden, kost een paar tientjes of doe het zelf.
Sterkte