onderbouw 900 classic

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
windekind
Donateur
Donateur

Re: onderbouw 900 classic

Bericht door windekind » di 21 aug, 2012 19:16

Ok.
Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van onderbouw.
Het is het enigste wat me tegenhoud om er een dampgas set in te bouwen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 21 aug, 2012 20:57

ik heb een 900 combi met onderbouw en een kunststof tankje naast het reservewiel, normaal maakt het mij niet uit, maar ik moet zeggen het is een geweldige optie
moet nog wel eens spullen voor mijn werk meenemen door het land en dan is het toch wel handig.

enigste wat ik nog mis is zo'n schuifbodem

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » wo 22 aug, 2012 10:31

windekind schreef:Ok.
Ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van onderbouw.
Het is het enigste wat me tegenhoud om er een dampgas set in te bouwen.
Dat is precies het geval bij ons. Die dikke tank in de kofferruimte zien we echt niet zitten, een 5 deurs is juist zo super vanwege de bruikbare ruimte.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 22 aug, 2012 13:41

De enige mogelijkheid die ik ken is eerst een tank in de kofferruimte bouwen om vervolgens na LPG goedkeuring een onderbouwtank er onder zetten. Het enige wat mij dáár dan weer aan tegenhoudt is dat je met overbodige gaten blijft zitten en daar ben ik allergisch voor.

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » wo 22 aug, 2012 15:34

Het probleem is bij mij eerder: WAAR vind ik een knappe onderbouw-lpg tank en benzinetank voor in de koffer....

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 22 aug, 2012 18:42

welke lpg installatie heb/ wil jij erop? kun je dan wel met een gewone lpg tank werken?

voor de andere 2 zaken, gewoon een oproep plaatsen

dacht dat ik nog zo'n een kunststof benzinetank heb liggen (gastank moet ik ook nog hebben of is al weggegooid omdat ik dacht die bouw ik er toch niet onder)
btw de benzine tank is vervelender inbouwen dan de gastank, (dit soort benzinetanks gaat gauw stinken naar benzine, ik heb er nooit meer in dan een litertje of 5)

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » wo 22 aug, 2012 21:48

Ik dacht aan een dampgas-set 180kW van BS-Autotune. Kan 1 op 1 via de Adaptronic aangestuurd worden. Als ik eerst een gewone tank in de kofferbak moet plaatsen van mijn 99 kan ik dat doen boven de benzinetank, kan later de onderbouw tank op die gaten gemonteerd worden. Uitlaat kan ik altijd vóór het linkerachterwiel naar buiten laten steken, zoals de vroegere Renaultjes 5. (met extra dempertje voor de herrie)
Alleen is een gewone cilindrische tank als onderbouw naar mijn smaak te klein. Maar ja, een zo groot mogelijke tank van platte vlakken voorzien is technisch geen probleem (druk 8 bar? pfff). Hoe krijg je in dit g!@#$%^&&*kl^&*land zoiets gekeurd?

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » do 23 aug, 2012 11:50

turbopilot schreef:ik heb een 900 combi met onderbouw en een kunststof tankje naast het reservewiel, normaal maakt het mij niet uit, maar ik moet zeggen het is een geweldige optie
moet nog wel eens spullen voor mijn werk meenemen door het land en dan is het toch wel handig.

enigste wat ik nog mis is zo'n schuifbodem

Heb je enig idee welke LPG-onderbouwtank men daarvoor gebruikt heeft? Ik zoek me een ongeluk naar een plaatje namelijk. Zo kan ik eens kijken of er een alternatief is wat zou passen..

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 23 aug, 2012 14:30

heb zitten googlen op afbeeldingen, staat er nergens 1 bij
zal dit weekend wel ff een plaatje schieten (hang me er niet aan op, feestweek en verbouwen)

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » ma 05 nov, 2012 10:00

Ik heb nog een stalen inbouwtank liggen en onderbouwframe voor een normale ronde gastank voor de verkoop. Foto's komen binnenkort.

grt, Richard

Plaats reactie