afsluitrelais defect?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

afsluitrelais defect?

Bericht door mailmichiel » za 01 dec, 2012 20:35

Ik heb eens wat gelezen op het forum her en der en ik begin het afsluitrelais te verdenken. Als ik rijd op LPG loopt ie goed, als ik een stoplicht oid nader, gas los laat en ontkoppel gaat het toerental dansen en kost het moeite om normaal stationair te gaan lopen. Als ik het gas heel rustig (ontkoppeld) los laat gaat het beter. Ook lijkt het benzineverbruik te hoog voor alleen starten. Het gaat om een 900 NG met LPI G3 volgens mij Vialle (nog eens checken, ik heb hem net een week).

Nu las ik ergens dat zo'n relais best prijzig is. Zou ik kunnen testen door de auto te starten, stukje te rijden en als ie eenmaal op lpg stationair loopt, het relais van de benzinepomp eruit te halen. Dan weet ik zeker dat ie geen benzine meer krijgt tijdens het lpg rijden. Gewoon om te testen dus, eens kijken of ie dan minder/niet danst. Einde van de rit uiteraard benzinerelais er weer in.

Zou dat kunnen? Graag jullie tips,

Michiel

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: afsluitrelais defect?

Bericht door mailmichiel » ma 03 dec, 2012 15:43

niemand?

Waar vind ik dit relais trouwens? Bij de pomp of bij de andere relais, aan de bestuurderszijde van de motorruimte?

Michiel

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 03 dec, 2012 18:31

als je voor de auto staat links bij het schutbord.
even de auto starten met de kap open snel naar buiten lopen dan hoor je een luide tik als is overschakelt op gas: teken dat ie het doet.
en kun je verder zoeken naar andere oorzaken: benzineregelaar goed? vacuslang daar naartoe ook?
suc6
rein

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 03 dec, 2012 18:33

en even vragen aan de vorige eigenaar wat ie al gedaan heeft om het te vinden.
scheelt zoeken en kosten

Plaats reactie