LPI pomp bijna dood (??)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Gisber
Geregistreerd lid

LPI pomp bijna dood (??)

Bericht door Gisber » wo 16 jan, 2013 14:08

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken heb ik het steeds vaker dat mijn 9.3 2.0 i op gas niet meer rijdt. Althans.... tijdelijk... Wat gebeurt er... Ik starts de auto, afhankelijk hoe koud de motor is, slaat hij over op gas. Op dat moment gaat het goed of hij gaat stotteren. Als het goed gaat zoals vandaag dan rijdt hij ook feilloos op gas. Niet stotteren, inhouden of wat dan ook. Héél af en toe misschien 1 hikje, maar meer ook niet. ( 1 hikje per 10 min. ofzo)
Wanneer het nou niet goed gaat en hij gaat stotteren dan schakel ik hem snel over op benzine en dan is het probleem weer weg. Wil ik hem dan weer op gas zetten, dan is hij helemaal dood. Ook niet stotteren ofzo, helemaal niks. Gewoon bluuuuuuhhh..... Schakel ik hem dan weer op benzine dan gaat het weer prima. Maar het is me nou meerdere keren gebeurd dat ik dan op benzine naar Deventer rijdt vanuit Apeldoorn ( 15 minuten ) via de snelweg en aangekomen daar probeer ik het nog een keer en ja hoor..... feilloos op gas. :-S+ . Rijdt ik van me werk weer weg, ook prima. Maar het gebeurd wel steeds frequenter dat hij het niet doet.
Nou ben ik bij de gasboer geweest hier in Apeldoorn en die zei gelijk dat het de pomp is. Nou liet hij het me horen en ja... je hoort hem wel, maar om nou te zeggen dat de lagers eruit lopen..... nee. Maar het klinkt wel aannemelijk gezien de storingen en de verschillende topics die ik hierover gelezen heb.
Nou bood hij aan om er een revisiepomp in te leggen. 400 euro ex incl. 2 jaar garantie. Hij moest hem nog aftesten enzo, kwam er een tientje gas bij, kwam ik op 500 incl. Is dit een goed aanbod of kan ik beter voor een ander gaan.
Heb namelijk ook topics gezien met pompreviesie voor 250 euro ( Weert ) maar dan met 1 jaar garantie ( zie topic : viewtopic.php?f=51&t=80780" onclick="window.open(this.href);return false; )

Wie kan mij advies geven?

NielsV
Geregistreerd lid

Re: LPI pomp bijna dood (??)

Bericht door NielsV » wo 16 jan, 2013 15:02

Zie ook viewtopic.php?f=51&t=124150" onclick="window.open(this.href);return false;. Heb er zelf [nog] geen ervaring mee, maar lees alleen maar positieve verhalen. Ook mijn pomp lijkt wat geluid te produceren, wat schraperig, maar de auto rijdt nog steeds uitstekend. Alleen na korte stilstand van ca 20-30min slaat hij soms af [is een automaat] of hikt hij wat.

Gisber
Geregistreerd lid

Bericht door Gisber » do 17 jan, 2013 18:15

Even een update.... Gister kwam me vrouw met de Saab thuis en toen reed de Saab niet meer op gas. Vanaf haar werk reed ze dus naar huis en onderweg stopte hij met op gas rijden. Thuis startte ik de Saab en de pomp deed inderdaad helemaal niks meer. Vanmorgen meteen weer opzoek gegaan en door de link van Niels kwam ik op Marktplaats iemand tegen in Liempde. Hij zou de pomp vervangen voor een revisie pomp met 2 jaar garantie en tegen een betaling van 270 euro! Kijk.... Dat was beter. En vooral om de garantie periode van 2 jaar heb ik gelijk gebeld. Ik kon direct terecht. Naar goed een uur rijden was ik in Liempde. Onderweg toch nog even proberen of hij op gas reed en dat deed hij gelukkig. Daar aangekomen controleerde hij of de pomp defect was en hij kon inderdaad de lagers horen. Eenmaal toen de pomp eruit was was het helemaal duidelijk....allemaal metaalgruis van het asje en de lagers. Revisiepomp erin en een uurtje later was hij klaar en geruisloos kon ik weer richting Apeldoorn. Echt een perfecte service en zeker een aanrader gezien het bedrag en de garantie.

Redstar
Geregistreerd lid

Bericht door Redstar » za 19 jan, 2013 23:51

Heb hetzelfde mee gemaakt, stotteren op gas, soms wel op gas en dan weer niet, naar Liempde en de pomp door een gereviseerde laten vervangen. Aardige kerel en echt prima service.
Sieb

Plaats reactie