Sinds een paar weken heb ik het steeds vaker dat mijn 9.3 2.0 i op gas niet meer rijdt. Althans.... tijdelijk... Wat gebeurt er... Ik starts de auto, afhankelijk hoe koud de motor is, slaat hij over op gas. Op dat moment gaat het goed of hij gaat stotteren. Als het goed gaat zoals vandaag dan rijdt hij ook feilloos op gas. Niet stotteren, inhouden of wat dan ook. Héél af en toe misschien 1 hikje, maar meer ook niet. ( 1 hikje per 10 min. ofzo)
Wanneer het nou niet goed gaat en hij gaat stotteren dan schakel ik hem snel over op benzine en dan is het probleem weer weg. Wil ik hem dan weer op gas zetten, dan is hij helemaal dood. Ook niet stotteren ofzo, helemaal niks. Gewoon bluuuuuuhhh..... Schakel ik hem dan weer op benzine dan gaat het weer prima. Maar het is me nou meerdere keren gebeurd dat ik dan op benzine naar Deventer rijdt vanuit Apeldoorn ( 15 minuten ) via de snelweg en aangekomen daar probeer ik het nog een keer en ja hoor..... feilloos op gas.
Nou ben ik bij de gasboer geweest hier in Apeldoorn en die zei gelijk dat het de pomp is. Nou liet hij het me horen en ja... je hoort hem wel, maar om nou te zeggen dat de lagers eruit lopen..... nee. Maar het klinkt wel aannemelijk gezien de storingen en de verschillende topics die ik hierover gelezen heb.
Nou bood hij aan om er een revisiepomp in te leggen. 400 euro ex incl. 2 jaar garantie. Hij moest hem nog aftesten enzo, kwam er een tientje gas bij, kwam ik op 500 incl. Is dit een goed aanbod of kan ik beter voor een ander gaan.
Heb namelijk ook topics gezien met pompreviesie voor 250 euro ( Weert ) maar dan met 1 jaar garantie ( zie topic : viewtopic.php?f=51&t=80780" onclick="window.open(this.href);return false; )
Wie kan mij advies geven?