een 5 deVialle Injector plaatsen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
tanisha
Geregistreerd lid

Re: een 5 deVialle Injector plaatsen

Bericht door tanisha » do 01 nov, 2012 21:31

daar was ik al achter gekomen door de zichtbare schades op turbo's die met een openluchtfilter gereden hebben deze schades komen niet voor bij turbo's met papieren filter

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » za 03 nov, 2012 1:15

Thieuke schreef:Wat ik ervan begrepen heb is dat je in ieder geval de lpg ecu dan opnieuw geprogrammeerd moet worden.

Ik kan me ook voorstellen dat er een andere verdeler moet komen. Nu vertrekken er nog 2 leidingen vanaf de verdeler naar elk twee injectoren, en er moet een derde leiding bij.
weet u zo ook dat de bestande kabelboom aan gepast kan worden om die injector aan et sturen
heb ook al rond gekeken naar een complete boom met 5 maar die vind je niet zo maar

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 03 nov, 2012 1:31

Ik denk dat die ook aangepast moet worden. De installatie zal vanaf de vuldop naar de tank naar de motorruimte hetzelfde zijn, maar vanaf dan is het toch een andere installatie met een andere aansturing.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » za 03 nov, 2012 1:37

ja was ik ook al bang voor word een duur grapje dan complete kabelboom met de lpg ecu

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 03 nov, 2012 1:44

Ik ben hier echt geen expert in hoor, het is wat ik verwacht wat het is, niks meer dan dat, exact weet ik het gewoon niet. Ik heb zelf gewoon 4 injectoren.

Ik weet bijvoorbeeld ook niet wanneer zo een 5de injector in moet spuiten.... De andere 4 gebruiken het signaal van de ecu, maar die 5de.....

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 11 nov, 2012 19:42

Heb het bij mesman inderdaad eens nagevraagd. Ombouw (ander LPE (voor zescylinder) en kabelboom) kost circa 500 euro. De vijfde injector word dus als een extra cilindercombinatie aangestuurd (en is meen ik ook daardoor apart instelbaar).

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » zo 11 nov, 2012 22:13

Gewoon in de software in laten stellen dat boven een bepaalde belasting over of bij geschakeld wordt op benzine. Draait gegarandeerd goed. Is goedkoop. Het is ook maar zo'n idee dat ook die laatste pk er met lpg uit moet worden geperst.
Waarom een 5e lpg injector plaatsen als er 4 benzine injectoren niets staan te doen.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 14 nov, 2012 22:22

Mesman doet (of deed) er een 6 cilinder LPE in. Er zijn wellicht ook andere kunstenaars met andere oplossingen...wie?

freek corsa
Geregistreerd lid

Bericht door freek corsa » do 04 apr, 2013 15:00

Is er nog meer informatie bekend?

freek corsa
Geregistreerd lid

Bericht door freek corsa » vr 05 apr, 2013 12:32

Ik lees net dat er met 4 injectoren ook al 260 pk gehaald kan worden.

viewtopic.php?f=51&t=31577" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu de volgende vraag, wat is gunstiger voor mijn portomonee ?

met 4 grote of met 5 normale injectoren richting de 250 pk gaan ?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 05 apr, 2013 14:28

Een injector kost ongeveer 160€ per stuk (kleur maakt niet uit).

Met 4 bruine injectoren haal je evenveel vermogen als bijvoorbeeld 5 witte (geen exacte wetenschap dit hoor).

Bij een nieuwe installatie moet gewoon gekeken worden naar het vermogen van de auto, of waar men met tuning naar toe wil met het vermogen, en daar de setup aan aanpassen.

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Plaats reactie