Vialle ledjes

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
NielsV
Geregistreerd lid

Re: Vialle ledjes

Bericht door NielsV » do 20 dec, 2012 14:23

Even wat stof van dit topic blazen... Ik heb gezocht maar kan het niet vinden, dit topic komt het meest in de buurt. Wij hebben in onze 9-5 ook zo'n vialle led-indicator, waarvan de onderste groene én rode niet meer branden Die 20% regel gaat bij ons niet op, want na ongeveer 200km gaat het eerste lampje uit [en ik mocht willen dat dat 20% was!]. Ik koers dus alleen maar op de km-stand en tank als ik tegen de 325 aan zit. Op zich prima, maar het zou toch prettig zijn als dat ding het gewoon doet, dan is het wat minder gokken.

Weet iemand of dit eenvoudig te fixen is? Ligt het aan de ledjes of aan het signaal dat doorgegeven wordt?

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » do 20 dec, 2012 18:11

ik had op het einde met mijn vorige 9-5 ook het probleem dat de indicator niet meer betrouwbaar was.

Vialle installateur gaf aan, om het te fixen moet heel de tank open. Gaat een heleboel geld kosten en heeft voor de rest geen invloed.
Dus tenzij dat ik het perse opgelost wilde, zo laten en meer op de dagteller rijden dan op de indicator.

Overigens die 20 procent per lampje is de theorie. Mijn ervaring is dat het 1ste lampje het langst mee gaat, 2de wat minder, 3de nog wat minder en de 4de nog wat minder.

Overigens zowel bij de oude wagen (toen de indicator nog goed zijn werk deed) als bij de nieuwe die een totaal andere lpg installatie heeft liggen.

NielsV
Geregistreerd lid

Bericht door NielsV » do 20 dec, 2012 18:54

sprankel schreef: - Gaat een heleboel geld kosten en heeft voor de rest geen invloed -
Dan weet ik genoeg, thx! Het is ook wel te doen zo, heb de dagteller nog nooit zo vaak gebruikt :D

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Vialle ledjes

Bericht door Tubbe » vr 21 dec, 2012 21:57

millerman schreef:Deze ronde? 8) Eigenlijk moet ik die blauwe ledjes nog eens voor groene vervangen...
Afbeelding
Beetje laat maar die bedoelde ik inderdaad. Is van de LPE 7. Weet niet wanneer er LPE 6 wordt geïnstalleerd en wanneer 7. Bij mijn inbouw in 2007 was LPE 7 allang beschikbaar maar werd die niet ingebouwd in mijn auto van '99. Wellicht heeft dit met de motorsoftware of andere specifieke eigenschappen van het modeljaar van doen.
Iemand een idee?

Vind zelf de dagteller betrouwbaarder en makkelijke dan de indicator :-)

ashwin1
Geregistreerd lid

Bericht door ashwin1 » za 05 jan, 2013 1:45

sprankel schreef:ik had op het einde met mijn vorige 9-5 ook het probleem dat de indicator niet meer betrouwbaar was.

Vialle installateur gaf aan, om het te fixen moet heel de tank open. Gaat een heleboel geld kosten en heeft voor de rest geen invloed.
Dus tenzij dat ik het perse opgelost wilde, zo laten en meer op de dagteller rijden dan op de indicator.

Overigens die 20 procent per lampje is de theorie. Mijn ervaring is dat het 1ste lampje het langst mee gaat, 2de wat minder, 3de nog wat minder en de 4de nog wat minder.

Overigens zowel bij de oude wagen (toen de indicator nog goed zijn werk deed) als bij de nieuwe die een totaal andere lpg installatie heeft liggen.
Ik tank weleens terwijl de motor loopt (keuzeschakelaar staat dan op benzine) en toevallig na elke 10 liter komt er een groen ledje bij mij.
Ik heb bij iemand gezien waarvan de indicator voor geen reet klopte, ik kijken, het viel me op dat de tank niet helemaal recht stond wat ik gelijk heb gerectificeerd en daarna deed de indicator weer zijn werk.

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » za 05 jan, 2013 3:48

[]terwijl de motor loopt op benzine en diesel word afgeraden maar op lpg zou ik het al helemaal niet doen.
Je pompt lpg met serieus wat druk in de tank! kan zijn dat dit geen kwaad kan maar kan mij perfect inbeelden dat de pomp aanwezig in de tank het niet bepaald leuk vind dat je er lpg aan hoge druk bijkomt terwijl deze aan het werk is.
Reden: Quote verwijderd

ashwin1
Geregistreerd lid

Bericht door ashwin1 » zo 06 jan, 2013 0:54

[]MAW de delen in de tank staan uit

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » zo 06 jan, 2013 5:27

[]fout: pomp lpg tank gaat aan van de moment de motor gestart is en gaat pas uit als je die terug af legt. In latere versie van vialle is het zelfs mogelijk om de pomp al te laten draaien van de moment je het portier opentrekt. Dit omdat LPI vloeibaar injecteert dus de brandstofleiding van de tank naar de injectoren moet onder druk staan en teneinde die druk te behouden blijft ze draaien op benzine. Dient allemaal om de schakeltijd van benzine naar lpg zo kort mogelijk te houden.
Je benzine pomp blijft overigens ook draaien als je op gas rijd.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 07 jan, 2013 1:54

Die 20% is zoals het door Vialle is ontworpen. Bij mij klopt het aardig maar niet helemaal. Maar om eerlijk te zijn, bij mijn benzinetank meter klopt het ook niet helemaal. @Sprankel De LPG pomp kun je trouwens wel uit zetten met je bedieningspaneeltje.

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » ma 07 jan, 2013 11:11

dan heb jij wel een afwijkend paneeltje.Doe anders eens de test, start de wagen na een nachtje slapen op benzine en rij hem warm op benzine. Druk de schakelaar in voor lpg en geef 1 keer gas. Nu heb je 2 opties: hij loopt nog steeds op benzine of hij springt meteen op lpg. In dat laatste geval was je pomp al lang aan het draaien aangezien het even duurt vooraleer de gasleiding op ongeveer 4 bar staat.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » di 08 jan, 2013 14:13

Schakelt niet gelijk over op gas. (Hoef ik niet te testen, weet ik uit mijn hoofd)

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 08 jan, 2013 14:20

Vialle ledjes... de tankzender kun je ook nog verdraaien. Als de pomp eens gedemonteerd is geweest en niet juist is terug gezet zou ik eerst eens kijken of deze in de juiste stand staat. Als je geluk hebt is deze gemarkeerd met een stift of beetje verf.

joff
Geregistreerd lid

Bericht door joff » za 13 apr, 2013 0:09

ik heb vroeger altijd met amerikanen gereden , enkel op lpg
en soms een keer zonder gevallen , pomp nooit stuk gegaan
ik had een impco 425mixer en een e verdamper ..
ik weet niet hoe het met saab is , maar zou normaal toch geen kwaad kunnen?

ik heb ook gemerkt zoals gezegd hierboven , dat het eerste lichtje het langste meegaat , dan de volgende
bij mij vialle installatie staan de lichtjes < zo gericht dus minder en minder km's te gaan ...
ik heb gemerkt dat het eerste lichtje uitging rond de 100km en de rest ook , maar de twee laatste gingen dan weer sneller
ik kan ook 352km rijden zonder dat het continu rood staat ;)

Plaats reactie