Met nieuwe lpg inbouw motor belasten dmv aanhanger

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Herr.ik.
Geregistreerd lid

Met nieuwe lpg inbouw motor belasten dmv aanhanger

Bericht door Herr.ik. » ma 20 mei, 2013 21:23

Dag saab rijders,

Even een vraag aan de kenners. Naar alle waarschijnlijkheid zal ergens volgende week lpg worden ingebouwd in de 2.0T. Nu ga ik 1 juli 2200km rijden met een aanhanger van 700kilo. Hierbij ga ik ook door de bergen. Kan het kwaad dat ik de motor, die net op lpg rijdt, zo ga belasten?
Of is het advies om de trip nog maar op benzine te rijden?

Thanks!

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Met nieuwe lpg inbouw motor belasten dmv aanhanger

Bericht door gertram » di 21 mei, 2013 1:24

Zo lang hij goed is afgesteld maakt het niets uit.
Ik zou zelf bij een 220+ pk 4-cilinder wel een wideband lambda plus AFR meter monteren om het mengsel in de gaten te houden.

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » di 21 mei, 2013 17:09

Doordat de Saab motoren voorzien zijn van een Turbo worden deze al heter dan atmosferische motoren. Saab past daarom benzine koeling toe door bij hoge belasting en toerentallen extra benzine in te spuiten en dit tevens op een later tijdstip te doen, zo wordt de cylinder inwendig gekoeld. Wanneer je op LPG rijdt dan vervalt deze koeling, wanneer de wagen ook nog gechipt is zitten verbrande uitlaatkleppen er al snel aan te komen. Ik weet niet welke lpg installatie je hebt maar je zou kunnen vragen of deze zo in te stellen is dat boven een bepaalde belasting er automatisch wordt overgeschakeld op benzine.

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » di 21 mei, 2013 22:42

Met een karretje van 700 kg zou ik daar geen probleem van maken, en kleppen die verbranden niet zo maar , die kunnen nog wel 200.000 mee. Gezien je hiervoor gewoon op benzine heb gedraaid.

Als je toch twijfelt, kan je altijd in de bergen op benzine rijden.

Herr.ik.
Geregistreerd lid

Bericht door Herr.ik. » wo 22 mei, 2013 11:29

Bedankt voor het mee denken jongens!

Plaats reactie