Whoopsie, gaslek.

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Whoopsie, gaslek.

Bericht door tanisha » vr 03 aug, 2012 8:13

ik heb 15 jaar met gas gereden en je hebt er altijd wat mee das gewoon de prijs die je betaald voor het goedkoper rijden!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 03 aug, 2012 8:49

Koken doen we hier op methaan, rijden op buthaan/propaan. Weer on topic? Dit gezever heeft Nairua ook geen zak aan.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 03 aug, 2012 9:55

Nairua schreef:Dat eeuwige genaai door bedrijven ben ik meer dan zat. ;-|+

Ik zal je eerlijk toegeven dat dat de grootste reden is dat ik weer terug naar Nederland ga verhuizen...

Ik zag je auto overigens nog daarbuiten staan. Woon er om de hoek hè ;)

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » di 07 aug, 2012 23:36

AGS, die mannen ken ik. En te kleine verdampers zetten, zo ken ik ze. En garantie ontwijken ook. En 'bel maar naar de baas' ook :lol: Er valt wel nog mee te praten dus hopelijk lukt het de kwestie in der minne op te lossen.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 08 aug, 2012 21:17

[]Nee. Niet echt. Wat een vreemd verhaal. Eerst zegt de baas dat hij me gelooft als ik zeg dat de problemen met de verdamper zich al voor het ongeval voordeden en daarna begint hij erover dat de verdamper slecht tegen water kan en doordat ik zonder voorspoiler heb gereden er water in kan komen -membraan iets- dat de fabriek hem dan niet terug zou nemen. Ik moest maar langskomen met de verdamper, hij zou hem dan opsturen naar Prins en na x weken zou hij me dan laten weten of het toch terugbetaald kan worden.

Geen idee of ik daar blij mee ben. Ondertussen juridisch advies aan het inwinnen. :-\
Reden: Quote verwijderd

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » do 09 aug, 2012 9:45

Nou als officieel importeur moesten ze het nog eerst opsturen naar Prins?

Maar volgens Belgisch wettelijk recht heb jij met Prins niets te maken. Jij hebt een overeenkomst tussen AGS en jouw. En dit is een garantiegeval en AGS moet dit ook zo afhandelen. (toch voorzover ik over alle informatie beschik)
Dat AGS dat al dan niet kan verhalen op Prins is hun zaak, niet de jouwe.

dat omzetten naar praktijk is echter een ander paar mouwen, dit zou ik pas op tafel leggen van het moment je gewoon een volle nee hebt gekregen

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » vr 10 aug, 2012 9:18

Nairua schreef: daarna begint hij erover dat de verdamper slecht tegen water kan en doordat ik zonder voorspoiler heb gereden er water in kan komen -membraan iets-
Verdamper is een aluminium behuizing. Het membraan wordt dan echt niet nat van spatwater tijdens het rijden, voorzover dat er al op komt (ligt eraan waar die gemonteerd zit). Daarnaast kan een verdamper echt wel tegen een stootje. Alsof je alleen gas in kan bouwen in wagens met voorspoilers, en alsof een voorspoilertje zo'n geweldige bescherming biedt als je in een hoosbui rijdt. En alsof er na noodweer spontaan honderden defecte verdampers worden vervangen.

Ik moet spontaan weer denken aan dat eerder gelinkte artikeltje op nu.nl....

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 21 nov, 2012 20:31

AGS heeft toegezegd de verdamper terug te betalen, buiten de werkuren. Geen zin om die andere 100 euro ook nog terug te krijgen. Dit was al stress genoeg.
Moest de originele verdamper langs brengen en dan zouden ze me betalen. Kassa gesloten. Rekeningnummer genoteerd en ze gingen het overmaken. Nog niets binnen, maar wel een creditfactuur in de bus. Zal dus wel goedkomen.

Wel lief van Prins in Eindhoven dat ze er tussen zijn gekomen. :)

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 22 mei, 2013 19:58

AGS blijft stom.

Zucht. Grappigheid gehad vandaag. M'n Valve Care potje was leeg, dus ik richting LPG boer. Potje gekocht en weer weg. Dacht ik. Maar niet dus. Kreng ging piepen en blijkbaar een storing. Maar geen storingscode. Nu bleek er bij een verdamper een klep niet meer open te gaan.

Ondertussen geconstateerd dat de heren van AGS in Olen oranje injectoren gestoken hebben. Oranje = 32kW per cilinder. Ofwel: 128kW. Bij een auto die al standaard 154kW heeft. Erger: Ik had opgegeven -bij de offerte al- dat de auto 260pk had en ruimte moest hebben om te groeien naar 280pk. Maw: 191kW-206kW.

En dat wisten ze in Olen best want de injectoren zijn afgeregeld op een afgifte van 185%(!).

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 05 jun, 2013 15:28

Allez, na dat verhaal Olen gebeld, vage reactie gehad dus maar weer eens in de pen richting importeur geklommen.
Wegens dubbele berichten van twee verschillende Prins montagestations had ik graag antwoord gehad op het volgende:

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een Prins VSI systeem laten monteren met de vermelding dat de auto 260pk had en het systeem de ruimte moest hebben om nog met minimaal 20pk te groeien. Dit is gedaan met een Valve Care systeem en oranje injectoren.

Na aanhoudende problemen met -snel- optrekken en het daarna overschakelen op benzine en het snel afremmen en wederom overschakelen op benzine had ik vrede genomen met die problemen en ben ik gewoonweg wat rustiger gaan rijden. Immers, voor die problemen was ik in die tijd als 3-4 keer langs de leverancier geweest en werd er 'iets' aangepast en zou het weer goed moeten zijn. Maar dat is nooit zo geweest.

Nu was ik vorige week aan het rijden en deed het systeem helemaal niets meer. Ik ben naar het dichtsbijzijnde inbouwstation geweest (Koewacht, Nederland) en daar werd de auto uitgelezen en werd mij verteld dat de injectoren te klein zijn en dat men dat in Olen, Belgie de injectoren op 185% open heeft gezet.

Koewacht heeft mij aangeraden dit aan te kaarten in Olen omdat er volgens hen gele of bruine injectoren geplaatst hadden moeten worden. Gegeven dat oranje injectoren tot 32kW zijn, ik een viercilinder turbo heb zou dat komen op 128kW totaal. Waar de auto al fabriek af standaard 154kW heeft. Maar, zoals omschreven -voor- plaatsing, heeft de auto ongeveer 191kW.

Olen gebeld, en de technieker zei dat 185% normaal was en dat ze het wel vaker tot 200% instellen. Hij heeft mij aangeraden een rubbertje uit de verdamper te laten halen en dan zou het wel weer in orde zijn. Kosten +/- 150 EUR.

Nu vraag ik mij af wat Prins voorschrijft om te monteren qua injectoren voor een Saab 9-3 2.0T Aero met 191kW welke nog wil kunnen groeien tot 206kW. Want als het niet juist is wat er gemonteerd is (oranje injectoren) had ik graag gezien dat dit alsnog kosteloos wordt aangepast. Tevens vraag ik mij af of het gezond is om injectoren tot 185% open te zetten.

Ik vraag dit aan u, de importeur omdat ik verwacht dat daar de meeste kennis aanwezig is.
Reactie terug van de importeur:
Vervelend om te moeten horen dat U al enige tijd problemen heeft met uw Prins installatie, hieronder ga ik in op uw vragen.

Bruine injectoren worden gebruikt voor vermogens tot max. 60.3 pk. Een klein rekensommetje leert ons dat Uw motor daar ruim boven zit (260/4=65 pk) Waarom de installateur gekozen heeft voor het monteren van oranje injectoren is ons dan ook niet duidelijk.

In de praktijk worden de bruine injectoren vaak vervangen door gele injectoren, dit ivm. de kostprijs en stabiliteit bij lagere gasinjectortijden. Of dit een optie is voor Uw auto, is gezien het gevraagde vermogen twijfelachtig.

Het verwijderen van het "rubbertje" is naar verwachting geen oplossing voor het door U geschetste probleem, tenzij er drukfouten worden geregistreerd. Hier maakt U in het bericht geen melding van.

Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om U mede te delen dat Prins voor dit type auto geen voorschriften en / of set heeft ontwikkeld. De installatie die is ingebouwd is door de installateur samengesteld en ingebouwd naar zijn goeddunken. Er kan dan ook geen sprake van zijn dat Prins eventueel een bijdrage levert aan de gemaakte kosten. Wel kan ik u toezeggen dat wanneer de installateur behoefte heeft aan technische support deze zich altijd naar ons kan wenden.
Dus vandaag maar eens naar Olen gereden en daar m'n verhaal gedaan. Kort door de bocht: Bruine injectoren worden praktisch nooit gebruikt, zijn niet betrouwbaar bij lage toerentallen maar waarom er geen gele waren gestoken wist hij ook niet. Dat Koewacht vaak mensen krijgt van Olen die niet tevreden zijn kon hij zich niet voorstellen, want bij hen krijgen ze juist vaak mensen van Koewacht die niet tevreden zijn. Dus dat was even modder heen en weer. En de importeur heeft dus ook geen gelijk, want het zou prima moeten werken op oranje.

Heb nu wel de toezegging gehad dat hij(Ewoud/Olen) zal tussenkomen indien blijkt dat de oranje injectoren bij plaatsing te klein waren. Want m'n garantie is al wel verlopen en waarom ik niet eerder met deze problemen was langsgekomen. 3-4 keer geweest voor o.a. dit probleem en vaak genoeg gebeld maar als je merkt dat het elke keer geen fluit helpt en de auto op andere vlakken groteren problemen vertoond kom je er echt niet dagelijks langs. Zeker met hun geen huurwagen tot uw beschikking en de auto moet sowieso eerst een paar een afkoelen- policy.

Anyway. Ik weet het nu ook niet meer. Wilde eerst Koewacht alles maar laten ombouwen, ook de plaatsing van de onderdelen, Olen had destijds ongevraagd mijn hitteschild gebruikt ter plaatsing van de Valve care terwijl ik expliciet had vermeld dat daar een origineel luchtfilter terug kwam te zitten. Ooit eens teruggeweest en volgens Olen was een herschikking van de onderdelen niet mogelijk, maar volgens Koewacht is er 'ruimte zat'.

Anyway, geen idee op wiens woord ik nu af moet gaan. Iemand advies of een third option?

Plaats reactie