Soms verbaas ik me over zaken welke achteraf gezien eigenlijk best wel logisch lijken.
Omdat m'n broodheer aan de andere kant van de weg zit tank ik meer dan regelmatig LPG bij de Makro in Best. Lekker dichtbij en ook nog eens voordelig (gisteren 59,8 eurocent per liter Da's 18 eurocent onder de "GLA")
Bijde pompinstallatie waar je LPG kan tanken hangt de mededeling dat je alleen LPG kan tanken wanneer de Makro open is voor klanten (da's dus 81 uur, verdeeld over 7 dagen in de week)
Nooit zoveel aandacht aan besteed omdat ik daar altijd in de tweede helft van de middag aan de pomp sta.
Tot gisteren...
Bekende ritueel: Pinpas in de gleuf / "LPG" & "bon Ja" kiezeen / PIN code / Pin Pas eruit / LPG vulpistool aankopelen en de groene knop indrukken.
Zo ook gisteren, alleen er gebeurde niets.
Hangt bij de pomp zo'n praattoestel, dus die knop maar ingedrukt en zowaar. Goedemiddag meneer, wat kan ik voor U doen?
Situatie uitgelegd. Oh dat klopt meneer ik had de pomp nog niet vrijgegeven. Maar wanneer U het bekende ritueel herhaald zal ik de pomp vrijgeven.
Zit er aan de Brem nummertje 4 'op kantoor' dus een lieftallige dame 81 uur per week op een monitor naar 2 onbemande LPG pompen te koekeloeren om ze vrij te geven wanneer de PIN pas geaccepteerd is en ze weer te blokkeren wanneer het tanken afgelopen is
Hangt ook af en toe een briefje bij de pomp dat er geen LPG getankt kan worden. Dan zullen de lieftallige dames wel een snipperdag hebben, zo stel ik me voor