t16 backfire

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
pinguin
Geregistreerd lid

t16 backfire

Bericht door pinguin » za 29 jun, 2013 11:50

Beste medeforummers,

sinds een aantal dagen geleden heeft mijn 900t16 regelmatig last van backfire :shock: ik vind dit zelf nogal vreemd aangezien ik de afgelopen 3 jaar zonder problemen heb gereden. nu heb ik al even de zoekfunctie gebruikt, en lees dat het wellicht aan gebrek aan onderhoud kan liggen, nu ben ik niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken, alleen in dit geval weet ik niet zo goed waar te beginnen .. ??

het lpg systeem bestaat uit een vialle verdamper met opgelaste pijpjes aan de zijkant om de turbodruk te compenseren (dus geen lpg injectoren)
de motor is een 16 klepper turbo met hydraulische (zelfstellende) kleppen (met inmiddels 1 rammelende klepstoter :cry: )

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: t16 backfire

Bericht door Sapphire » za 29 jun, 2013 18:05

pinguin schreef:en lees dat het wellicht aan gebrek aan onderhoud kan liggen, nu ben ik niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken, alleen in dit geval weet ik niet zo goed waar te beginnen .. ??
Wat heeft de auto de afgelopen jaren aan onderhoud gehad?

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » do 04 jul, 2013 16:24

uhm, 3 jaar geleden zijn alle oliën (+filters) ververst, de bougiekabels vervangen, tussendoor heb ik nog een keer de bobine vervangen, dat was het wel zo ongeveer... nu heb ik inmiddels de verdelerkap en rotor vervangen sindsdien geen backfire meer gehad. nieuwe bougies draai ik er ook nog in en dan zal het wel weer even verder rijden hoop ik...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 04 jul, 2013 19:33

3 jaar op dezelfde olie. Interessant.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » do 04 jul, 2013 20:54

check even de CO-uitstoot stationair en op toeren

Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » za 06 jul, 2013 20:53

Heb je de timing al gecontroleerd? Nieuwe bougies, rotor en verdelerkap is altijd goed! Ik zou trouwens het interval van oliewissel ietsje inkorten :) :)

Plaats reactie