600 pk met LandiRenzo installatie...?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
odin1899
Donateur
Donateur

600 pk met LandiRenzo installatie...?

Bericht door odin1899 » za 20 jul, 2013 11:29

Ik heb een handvol LPG-boeren in het noorden aangeschreven voor een offerte om LPG in een 9000 2,3 FPT te hangen. Allemaal behalve 1 hebben LandiRenzo installaties tussen de 1600 en 1800 EUR. Slechts 1 biedt ook Prins aan voor 500 EUR meer :-S+.

Op mijn vraag of tuning een probleem is krijg ik steevast 'nee' te horen. 1 inbouwer schreef
als de auto op lpg loopt rekend de lpg computer de gegevens om van de benzine computer ook als deze getuned is    deze lpg computers zijn geschikt voor auto met veel vermogen   boven 600 pk kunnen de lpg injectors het niet meer bijhouden.
600 PK met standaard injectoren? Que? Ook een andere inbouwer schreef iets soortgelijks. De LPG computer zou het zien als de LPG installatie niet het gevraagde vermogen zou kunnen leveren en laat dan benzine 'bij' inspuiten.

Apekool verhalen?

Aquillo
Geregistreerd lid

Re: 600 pk met LandiRenzo installatie...?

Bericht door Aquillo » za 20 jul, 2013 12:12

Dat is wel het vreemdste verhaal dat ik ooit gehoord heb met LPG :P
Heb je ook LPG-boeren aangeschreven met expliciete kennis van Saabmotoren? Zo te horen zijn deze boeren niet goed bekend met de injectoren van de Saabs...

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 20 jul, 2013 12:26

Misschien zijn ze onbekend met Saab en gaan ze ervan uit dat je minimaal een V8 nodig hebt voor 600pk, 75pk per cilinder is nog wel te doen ja :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 20 jul, 2013 12:47

je kunt het ook lezen als:

'indien hij op benzine getuned is tot 600 pk dan houdt de lpg installatie/computer het allemaal nog bij'

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 20 jul, 2013 16:30

met gasdamp kom je maar goed weg tot +/- 260pk!

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » zo 21 jul, 2013 3:49

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 21 jul, 2013 9:52

PK's is sowieso een gekke schaal om mee te meten voor LPG. Dat is van zoveel factoren afhankelijk, dat het gewoon nergens op slaat om dat alleen aan die ene injector op te hangen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 21 jul, 2013 16:43

Volgens mij zegt jou gasboer helemaal geen vreemde dingen. Het enige dat hij zegt is dat de LPG ECU de waarden van de ECU van de auto omrekend naar LPG waarden, ongeacht of deze getuned is. Hij zegt alleen dat als je het heel bont maakt en boven de 600pk gaat tunen (ongeacht of dat haalbaar is ja of te nee) je in problemen komt met de LPG injectoren, omdat dier dat zeker niet bij gaan beunen.

@Miller: pk is wel en vreemde waarde om in te meteen voor injectoren, maar voor de leek wel het meest zeggende.....

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Plaats reactie