Vreemd, heb vanaf mijn 18e LPG gereden (nu 36) en tonnen aan kilometers afgelegd maar nog nooit een kapotte brandstofpomp gehad.... gewoon benzine tank half vol (liter of 25 erin) en als het lampje weer aan gaat weer beetje benzine erin.
Zeker met lpi verbruik ik toch best wat benzine dus van oude benzine geen sprake..
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
LPG en Benzine
-
luk
- Geregistreerd lid
Re: LPG en Benzine
Ik haak even aan (zonde om een nieuw draadje te maken):
Ik heb bij mijn 9-3 SS Aero cabrio aut. met Vialle LPI eens bijgehouden. Vooral benzineverbruik interesseert mij.
Lpg verbruik 1:8,5 gemiddeld.
Benzine verbruik: 1:171
Over 3425 km heb ik ca 20 liter benzine verbruikt. Ofwel 0,58 l/ 100 km.
Dus naast ruim 400 liter lpg ook 20 liter benzine. Ik vind dat best veel. Vialle schakelt, na het starten, snel over naar lpg, eigenlijk altijd (ruim) binnen een kilometer. Zou de installatie soms benzine injecteren bij veel veel mogensvraag?
Wat zijn jullie verbruikscijfers qua benzine?
Ik heb bij mijn 9-3 SS Aero cabrio aut. met Vialle LPI eens bijgehouden. Vooral benzineverbruik interesseert mij.
Lpg verbruik 1:8,5 gemiddeld.
Benzine verbruik: 1:171
Over 3425 km heb ik ca 20 liter benzine verbruikt. Ofwel 0,58 l/ 100 km.
Dus naast ruim 400 liter lpg ook 20 liter benzine. Ik vind dat best veel. Vialle schakelt, na het starten, snel over naar lpg, eigenlijk altijd (ruim) binnen een kilometer. Zou de installatie soms benzine injecteren bij veel veel mogensvraag?
Wat zijn jullie verbruikscijfers qua benzine?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Ik houd het niet bij wat ik aan benzine verbruik maar nu het wat kouder is schakelt de lpi wel een stukje later over en het is natuurlijk nogal afhankelijk van het aantal korte ritjes met koude start. Dan gaat het verbruik vlot omhoog. Daarbij is koude motor ook wat minder zuinig verhoogd stationair en rijker mengsel
-
levensnevel
- Donateur (3x)

mmmm,
ben bang dat ik je verbruikscijfers niet haal Luk.
LPG - 10.70 l / 100 km (over 44.841 km) da's ca. 1:9.4
Benzine - 0.394 l / 100 km (over 41.861 km)
ben bang dat ik je verbruikscijfers niet haal Luk.
LPG - 10.70 l / 100 km (over 44.841 km) da's ca. 1:9.4
Benzine - 0.394 l / 100 km (over 41.861 km)