loopt moeizaam op benzine

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Bermann
Geregistreerd lid

loopt moeizaam op benzine

Bericht door Bermann » wo 12 mar, 2014 13:36

Mijn 96 rijd geweldig op LPG, deed hij ook op benzine.
Na lange tijd op LPG te hebben gereden, rijd de auto opeens zeer moeizaam op benzine. :-S+
Onregelmatig toerental, en met een horten en stotterende motor..
Zou er wat uitgedroogd zijn, de benzinepomp of carburateur?
Schakel ik weer over op LPG dan loopt alles weer als een naaimachine...

Bmtastic
Geregistreerd lid

Re: loopt moeizaam op benzine

Bericht door Bmtastic » wo 12 mar, 2014 19:20

Mss staat hij anders afgestemd op LPG → adaptiewaarde klopt niet meer .
Heb ik ook met de mijne na lange tijd op LPG rijden . (ECU - adaptieve waarde)
Ik weet niet 100% hoe een 96 mechanisch werkt , mss wel hetzelfde als mijn 9-5 :)
Resetten dus .

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » zo 16 mar, 2014 11:10

De 96 heeft geen elektronische brandstofinspuiting, tenzij er een erg enthousiaste hobbyist aan het werk is geweest :twisted: . Dus resetten is geen optie.

De Zenith Stromberg constant vacuum carburateurs van de modellen 90, 99 en 900 gaven vaak problemen met een versleten naald omdat die door gebruik van LPG niet meer werd gesmeerd.

Ik dacht echter dat jij nog een "normale" Weber carburateur hebt. Dan is het een kwestie van het schoonmaken van de carburateur. Vooral het vlotterbakje kan vol met prut komen te zitten en sproeiers kunnen deels verstopt raken. Met perslucht blaas je ze schoon of als alternatief raag je hem schoon met een visdraadje (niet met een staaldraadje!). Op Ebay kun vast wel een revisiekitje scoren (even lezen op de jouwe welk type het precies is).

Henk T
Geregistreerd lid

Bericht door Henk T » di 08 apr, 2014 17:25

Dit probleem heb ik ook met een Saab 95 V4 uit 1972. Ook met nieuw verse benzine. Is een slijtage probleem van de dubbele Weber carburateur.

Mijn vraag; is het u bekend of er cavitatie ( afbraak )voorkomt op de schoepen van de koelvloestof pomp? Mijn motor wordt de laatste tijd te warm. Bij koud weer geen probleem. Kachel bij. Komt dit probleem niet voor, dan is reinigen van het systeem een optie Maar welk reinigings middel is veilig voor een Ford motor? Heeft iemand hier kennis en ervaring mee? Bij voorbaat dank. Groet, Henk.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 08 apr, 2014 17:36

normaal gesproken niet, misschien systeem vervuild, oude radiateur, verstopte radiateur, slechte thermostaat.

spoelen heb ik wel eens gedaan met natuurazijn, ongeveer een liter toevoegen en daär mee rondrijden, maar dat moet er wel allemaal weer uit, dus een aantal keren spoelen met water, daarna goede koelvloeistof erin

slechte radiateur, weg met dat ding en ergens een nieuwe schoren.

wat gebeurd er eigenlijk met de temperatuur als je de kachel ook geopend hebt?

Plaats reactie