Hoe 2.0 lpt g3 tunen?
-
Guido
- Geregistreerd lid
Hoe 2.0 lpt g3 tunen?
De specs:
Saab 9000 CSE 2.0 16v LPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1997
150pk 215nm
256.000km
Het moet harder en meer vermogen, maar hoe?
Iemand adviezen of onderdelen te koop?
mvg,
Guido
Saab 9000 CSE 2.0 16v LPT ecopower Vialle G3 (LPI) 1997
150pk 215nm
256.000km
Het moet harder en meer vermogen, maar hoe?
Iemand adviezen of onderdelen te koop?
mvg,
Guido
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Re: Hoe 2.0 lpt g3 tunen?
Meest eenvoudige is om er een FPT van te maken. Andere software op je ECU (inlezen in T5suite om zelf te flashen of een ECU kopen welke de goede software er al op heeft voor jouw auto) en wat hardware toevoegen (BPC-klep en een paar vacuumslangen).
-
something2say
- Donateur

Of even langs saab-tuners, die heeft mooie software speciaal voor lpg 
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
ReinO
- Donateur (2x)

'even' FPT:
- apc klep
- andere kabelboom
- witte injectoren
en dan nog andere lpg instelling: alleen via de gasboer en dan ook nog op een paar plekken in nederland.
er is een handige forummer die het ook kan, maar of je die zo gek krijgt?
of vergis ik me qua werk?
- apc klep
- andere kabelboom
- witte injectoren
en dan nog andere lpg instelling: alleen via de gasboer en dan ook nog op een paar plekken in nederland.
er is een handige forummer die het ook kan, maar of je die zo gek krijgt?
of vergis ik me qua werk?
-
odin1899
- Donateur

Interesting! weet je wat er aangepast wordt door G-ice? Dacht eigenlijk altijd dat de wijzigingen puur en alleen door de LPG computer gedaan konden worden.something2say schreef:Of even langs saab-tuners, die heeft mooie software speciaal voor lpg
-
something2say
- Donateur

Als ik mij niet vergis neemt de lpi computer de waarde van de ecu over en daar iets van 80% van spuit hij in.. Dus ecu aanpassen naar fpt en de nodige hardware om naar fpt te gaan zoals reinO schrijft zou voldoende moeten zijn... Weet niet of de lpi installatie gelijk is aan die van de 9-3 maar die is in elk geval goed te tunen heb ik begrepen..
-
johnb52
- Donateur (7x)

Mooie downpipe er onder?
Kan de lucht ook makkelijker weg.
Kan de lucht ook makkelijker weg.
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik rij zelf met een in zweden getunede ecu op gas. er zijn al meer pogingen gedaan om met een andere ecu betere resultaten te krijgen. dat lukt voor geen meter
en bleek het origineel uiteindelijk de enige goed werkende te zijn.
maar goed: volgens mij zijn er hier een fiks aantal forummers die een goede tune hebben op lpi, dus het kan hier ook!
en bleek het origineel uiteindelijk de enige goed werkende te zijn.
maar goed: volgens mij zijn er hier een fiks aantal forummers die een goede tune hebben op lpi, dus het kan hier ook!
-
everlast
- Donateur (2x)

deze volgorde heb ik ook gevolgd en gaan met die saab ....Rhinobirds schreef:Meest eenvoudige is om er een FPT van te maken. Andere software op je ECU (inlezen in T5suite om zelf te flashen of een ECU kopen welke de goede software er al op heeft voor jouw auto) en wat hardware toevoegen (BPC-klep en een paar vacuumslangen).
-
Guido
- Geregistreerd lid
De hardware toevoegen lukt me wel, maar hoe verander ik de ECU? Heb jij misschien nog een oude Everlast?
-
Guido
- Geregistreerd lid
Het is inmiddels gelukt. 185pk op gas. Auto loopt heerlijk 
-
Pisang
- Donateur

Even inhaken op dit topic. Gaat weliswaar niet over de 9000.
Er staat een Speekgetunde ecu voor T7 LPT 9-3 (185pk) op Marktplaats. De aanbieder suggereert dat het voor LPG geschikt is.
Ik durf nog niet, want ben bang voor een hele rits aan klepjes en slangetjes die ineens niet meer goed genoeg blijken te zijn (heb ook geen hoge nood voor meer vermogen, maar lijkt me ook best wel weer leuk). Ik heb al een aero uitlaat tenslotte
Is dat ding straffeloos in bijvoorbeeld mijn 9-5 T7 LPT op LPi te schroeven? Ik las ergens iets over VIN nummers van de originele die matcht met je eigen auto enzo... Hoeft er niets meer opnieuw ingelezen te worden? En wat zou er dan nog aan hardware aangepast moeten worden? Is 9-3 of 9-5 ECU zondermeer uit te wisselen?
Er staat een Speekgetunde ecu voor T7 LPT 9-3 (185pk) op Marktplaats. De aanbieder suggereert dat het voor LPG geschikt is.
Ik durf nog niet, want ben bang voor een hele rits aan klepjes en slangetjes die ineens niet meer goed genoeg blijken te zijn (heb ook geen hoge nood voor meer vermogen, maar lijkt me ook best wel weer leuk). Ik heb al een aero uitlaat tenslotte
Is dat ding straffeloos in bijvoorbeeld mijn 9-5 T7 LPT op LPi te schroeven? Ik las ergens iets over VIN nummers van de originele die matcht met je eigen auto enzo... Hoeft er niets meer opnieuw ingelezen te worden? En wat zou er dan nog aan hardware aangepast moeten worden? Is 9-3 of 9-5 ECU zondermeer uit te wisselen?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Vin nummer moet aangepast worden wat inhoud dat je de ecu moet uitlezen, software moet aanpassen en heel de software moet terug schrijven.
Dat de ecu voor lpg is geoptimaliseerd zou ik met een korreltje zout nemen.
Tenzij je ecu voor de vuilbak is zou ik het links laten liggen. Als je dan toch naar iemand moet om de ecu aan te passen kan je evengoed je eigen ecu laten tunen. Als je even zoekt vind je wel een mensen die hier op het forum zitten die tegen schappelijke prijzen je ecu tunen en ook de kennis hebben om tijdens een proefritje na te gaan of het wel allemaal lekker werkt of dat er technische mankementen problemen geven.
Overigens als er na stage1 mankementen naar boven komen waar je schrik voor hebt, die mankementen zijn er nu ook al. Je merkt ze nog niet maar mankementen hebben de eigenschap erger te worden met de tijd. Dus vroeg of laat komen die mankementen ook naar boven zonder stage 1. Als alles nog werkt zoals het hoort hoeft er in principe niets aangepast te worden.
Dat de ecu voor lpg is geoptimaliseerd zou ik met een korreltje zout nemen.
Tenzij je ecu voor de vuilbak is zou ik het links laten liggen. Als je dan toch naar iemand moet om de ecu aan te passen kan je evengoed je eigen ecu laten tunen. Als je even zoekt vind je wel een mensen die hier op het forum zitten die tegen schappelijke prijzen je ecu tunen en ook de kennis hebben om tijdens een proefritje na te gaan of het wel allemaal lekker werkt of dat er technische mankementen problemen geven.
Overigens als er na stage1 mankementen naar boven komen waar je schrik voor hebt, die mankementen zijn er nu ook al. Je merkt ze nog niet maar mankementen hebben de eigenschap erger te worden met de tijd. Dus vroeg of laat komen die mankementen ook naar boven zonder stage 1. Als alles nog werkt zoals het hoort hoeft er in principe niets aangepast te worden.
-
Pisang
- Donateur

Ah ja zoiets dacht ik al.
Niet zelf gaan klungelen dus, maar voor tuning even naar iemand met verstand van zaken. Kost ook geen drol meer de laatste tijd (als de verdere staat van onderhoud op peil is...)
Dank voor de feedback.
Niet zelf gaan klungelen dus, maar voor tuning even naar iemand met verstand van zaken. Kost ook geen drol meer de laatste tijd (als de verdere staat van onderhoud op peil is...)
Dank voor de feedback.