Verplaatsen Lpi injectoren
-
something2say
- Donateur

Verplaatsen Lpi injectoren
Hallo iedereen,
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn lpi injectoren te verplaatsen. Ze zitten nu onder het spruitstuk en hierdoor kan ik na inbouw van mijn nieuwe motor de grotere carter ontluchting niet kwijt. Heb nu het gat in het blok afgedopt en mod 6 geplaatst, maar zou graag het nieuwe type monteren.
Verder viel het mij op dat 3 van de 4 injectoren mooi recht gemonteerd zitten en nummer 4 scheef in het spruitstuk zit, maakt dit niet uit voor de flow?
Vroeg mij dus af of de injectoren ook bovenop het spruitstuk kunnen of moet dit speciaal aan de onderkant?
M.v.g.
Gerard
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn lpi injectoren te verplaatsen. Ze zitten nu onder het spruitstuk en hierdoor kan ik na inbouw van mijn nieuwe motor de grotere carter ontluchting niet kwijt. Heb nu het gat in het blok afgedopt en mod 6 geplaatst, maar zou graag het nieuwe type monteren.
Verder viel het mij op dat 3 van de 4 injectoren mooi recht gemonteerd zitten en nummer 4 scheef in het spruitstuk zit, maakt dit niet uit voor de flow?
Vroeg mij dus af of de injectoren ook bovenop het spruitstuk kunnen of moet dit speciaal aan de onderkant?
M.v.g.
Gerard
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Verplaatsen Lpi injectoren
je hebt ook spruitstukken waarbij ze aan de bovenkant zitten.
dat scheef zitten is niet goed: lekt ie daar niet? en wellicht ook niet goed gericht op de inlaat.
rechtzetten is niet zo'n klus als het spruitstuk er af is.... .
dat scheef zitten is niet goed: lekt ie daar niet? en wellicht ook niet goed gericht op de inlaat.
rechtzetten is niet zo'n klus als het spruitstuk er af is.... .
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bij mij zit er 1 recht en 3 schreef. Zolang ze recht in de inspuitmond zitten is er niks aan de hand (Reino, hij bedoeld niet dat de injector schreef zit in het inspuitmondje, maar dat het inspuitmondje niet haaks in het spruitstuk zit, maar in een hoek). Belangrijker is dat de messing buisjes waar de injector op aangesloten zit goed naar het blok gericht staan, maar daar zal je installateur ongetwijfeld voor gezorgd hebben
Praat eens met Peter mink, hij heeft nu (misschien wel langer ) ook flexibele slangen die je op het inspuitmondje zet in het spruitstuk, en dan kan je de injectoren plaatsen waar je wil bij wijze van, maar bijvoorbeeld met een beugeltje bovenop kan dus ook.
verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk
Praat eens met Peter mink, hij heeft nu (misschien wel langer ) ook flexibele slangen die je op het inspuitmondje zet in het spruitstuk, en dan kan je de injectoren plaatsen waar je wil bij wijze van, maar bijvoorbeeld met een beugeltje bovenop kan dus ook.
-
something2say
- Donateur

Okee duidelijk ze kunnen dus ook bovenop.. Zal eens gaan zoeken naar een reserve spruitstuk. LPG is verder heel netjes ingebouwd met 5e injector en getest op de testbank (256 pk). Het zal verder niet uitmaken of de injector onder een hoek is gemonteerd, maar het lijkt zo gek..
-
ReinO
- Donateur (2x)

Heb jij ook bij hogere snelheden en gas los bevriezing ?
En wat is je verbruik?
Bij mij 1 op 7

En wat is je verbruik?
Bij mij 1 op 7
-
something2say
- Donateur

Bij hoge snelheden niet zo veel van gemerkt, wel bij constante snelheden op b.v. cruise controle. En in het bijzonder bij warm weer... Dan even op benzine en weer terug op gas en het is over.
Verbruik is bij mij erg wisselend maar minimaal 1 op 9 bij lange snelwegrit. Maar dat gasgeven is zo lekker
Verbruik is bij mij erg wisselend maar minimaal 1 op 9 bij lange snelwegrit. Maar dat gasgeven is zo lekker
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als je een spruitstuk laat maken of gebruikt zoekt let dan op dat de injectoren van cilinder 2 en 3 naar de distributie kant op wijzen dit is belangrijk i.v.m de carter ventilatie slang de tussen cilinder 3 en 4 omhoog komt anders zit er een lpi injector in het pad
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bij mij zitten cilinder 1 en 2 meer de achterkant schuin naar de injector van cilinder 3 die wel (lood)recht in het spruitstuk is gemonteerd, injector cilinder 4 zit ook weer met de achterkant schuin naar cilinder 3 toe gericht.
Zo is er ruimte voor de rest overgelaten. Of dat ook kan met de latere olievanger (na 2004) weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat onder in het spruitstuk weliswaar de netste oplossing is, maar voor service en probleemoplossingen is het een erg vervelende plaats
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Zo is er ruimte voor de rest overgelaten. Of dat ook kan met de latere olievanger (na 2004) weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat onder in het spruitstuk weliswaar de netste oplossing is, maar voor service en probleemoplossingen is het een erg vervelende plaats
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dat is dus een oudere montage die geeft voor 2004 motoren problemen omdat de 3de carterventilatie tussen cil 3 en 4 omhoog komt
voor 2004 staan de middelste injectoren de de andere kant op!
-
something2say
- Donateur

Maar als je de injectoren bovenop plaatst ben je daar toch vanaf?tanisha schreef:dat is dus een oudere montage die geeft voor 2004 motoren problemen omdat de 3de carterventilatie tussen cil 3 en 4 omhoog komt
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Met de injectoren rechtstreeks op het spruitstuk ga je wel een probleem hebben om dat allemaal kwijt te kunnen.
Benzine rail, slangen naar inlaatspruitstuk kabelboom etc, is well druk daar....
Benzine rail, slangen naar inlaatspruitstuk kabelboom etc, is well druk daar....
-
WorldRocker
- Geregistreerd lid
druk inderdaad, maar handig als je injectoren lucht gaan lekken bij de o-ringen (krijg ook een CHECK ENGINE lampje). Je kan het makkelijk dicht maken zonder de spruitstuk uit te bouwen. Bij mijn 9-3 staan ze boven op...
-
9000-95
- Donateur

heb wel eens een vialle installatie gezien op een V6 waar er absoluut geen plek was om de injectoren in het spruitstuk te monteren. Die zaten daarom apart op een railtje, met korte slangetjes naar het spruitstuk. Net zoals bij Prins dampgasinjectie bijvoorbeeld. Geen idee of dat geen ellende geeft met vloeibare injectie en of het raadzaam is, maar het kan dus kennelijk wel.