moet er bij de tweede semisequentieel het semi weg neem ik aan?brinky schreef:Ga je bij semisequentiele injectie in de tijd de injector open-dicht-open-dicht heb je 2x die opstarttijd 'verloren'. Bij semisequentiele injectie wordt de injector slechts 1 keer open-dicht gezet in diezelfde tijd en heb je dus maar 1 keer opstarttijd.
Injectoren upgraden
-
gertram
- Donateur (3x)

Re: Injectoren upgraden
Zeer helder verhaal, alleen
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik kom wat laat in dit topic maar toen ik in Emmeloord bij de Vialle dealer daar was voor 4 nieuwe witte injectoren gaven ze aan
dat 200pk absoluut niet de grens: ' er is veel marge, ik heb auto's rijden die tot 260 pk gaan' .
Ze gaven ook aan dat het herprogrammeren van de ecu ook voor hun een heel gedoe was om het goed en veilig te krijgen.
En het is al gezegd hier: flinke pk's kun je ook tijdelijk uit je benzine halen en daarna weer lekker op lpg cruisen.
dat 200pk absoluut niet de grens: ' er is veel marge, ik heb auto's rijden die tot 260 pk gaan' .
Ze gaven ook aan dat het herprogrammeren van de ecu ook voor hun een heel gedoe was om het goed en veilig te krijgen.
En het is al gezegd hier: flinke pk's kun je ook tijdelijk uit je benzine halen en daarna weer lekker op lpg cruisen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Wat zou de injector constante zijn bij die witte? Dan kunnen we gewoon uitrekenen wanneer dc=100%...... De dc van de benzine injectoren weten weer een weer weten wanneer bij de benzine injectoren de 100% is belt en welk pk daar ongeveer bij hoort. De omrekenfactor van benzine naar lpg weten we ook
-
Thieuke
- Donateur (3x)

In mijn zoektocht nog wat interessant lesmateriaal gevonden https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... BHIavZvEBQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierin staat ook e.e.a. over volledig sequentiële injectie.
Helaas geen injector constante
Hierin staat ook e.e.a. over volledig sequentiële injectie.
Helaas geen injector constante
-
brinky
- Donateur

Oeps, helemaal gelijk, gertram.gertram schreef:Zeer helder verhaal, alleenmoet er bij de tweede semisequentieel het semi weg neem ik aan?brinky schreef:Ga je bij semisequentiele injectie in de tijd de injector open-dicht-open-dicht heb je 2x die opstarttijd 'verloren'. Bij semisequentiele injectie wordt de injector slechts 1 keer open-dicht gezet in diezelfde tijd en heb je dus maar 1 keer opstarttijd.
-
ReinO
- Donateur (2x)

wat ik begrijp uit dit artikel is dat de meesten van ons een sequentiele inlaat hebben, anders zouden we veel te weinig brandstof en vermogen krijgen.
En ook dat het systeem zelflerend is en dat brandstof en lucht ook buiten de cloosed loop op elkaar afgestemd wordt.
Een te hoge egt zou dan niet kunnen? lijkt me stug maar hoe dan ook: bij vol open heb je meer kans op bevriezing en bij gas los ook als er het
maximum van de injectoren gevraagd wordt.
Op mijn lpi-tje heb ik veel km's 180/u gereden totdat bij > 380.000km een klep verbrandde. Vond ik wel mogen tegen die tijd en een bewijs voor de
stelling dat de software het veilig afdekt allemaal. Ik heb niet zo'n zin in egt gat boren in mijn spruitstuk, maar dat zou in dit topic wel handig zijn.
En ook dat het systeem zelflerend is en dat brandstof en lucht ook buiten de cloosed loop op elkaar afgestemd wordt.
Een te hoge egt zou dan niet kunnen? lijkt me stug maar hoe dan ook: bij vol open heb je meer kans op bevriezing en bij gas los ook als er het
maximum van de injectoren gevraagd wordt.
Op mijn lpi-tje heb ik veel km's 180/u gereden totdat bij > 380.000km een klep verbrandde. Vond ik wel mogen tegen die tijd en een bewijs voor de
stelling dat de software het veilig afdekt allemaal. Ik heb niet zo'n zin in egt gat boren in mijn spruitstuk, maar dat zou in dit topic wel handig zijn.