Inhouden en stotteren op LPG, T7 LPG3 Vialle (slotje)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Inhouden en stotteren op LPG, T7 LPG3 Vialle

Bericht door Thieuke » wo 18 mar, 2015 18:15

Je bent wel met brandstofsysteem bezig. Als je niet weet wat je doet zou ik het laten doen.....

de drukregelaar kan je zo zien zitten. tenminste, als je de adekkap rond de olievuldop eraf haalt.
Achter de kop zit een rechthoeke buis. Daaraan aan de onderkant zitten de injectoren.
Vanaf links komen er twee (brandstof)leidingen op aan. 1 is voor aanvoer, andere retour.
In het midden zit een ventieltje onder een zwart dopje. Het ventieltje zie je zitten als je het zwarte dopje eraf draait.
Als je het ventieltje indrukt spuit de brandstof eruit. Er zit namelijk druk op het systeem.
Aan de rechterkant zit de druk regelaar.

Ziet er zo uit:
Afbeelding (plaatje gejat uit gelinkte topic (waarvoor dank))

Aan het tuutje zit een rubberen slang (of siliconen als degene die hem vervangen heeft slim was). Die loopt naar het inlaatspruitstuk toe, rechts van het gasklephuis. waar die op aan komt zit nog een slangetje.

Nu kan het niet meer missen dat je hem vind denk ik.

Voordat je de regelaar eraf haalt, zou ik de druk eraf halen, door het ventieltje in te drukken. Maar pas op :!: :!: :!: :!: het spuit er echt uit (hoog) en het is brandbaar :!: om de één of andere reden ;)

toniboy
Geregistreerd lid

Re: Inhouden en stotteren op LPG, T7 LPG3 Vialle

Bericht door toniboy » wo 18 mar, 2015 19:50

Thieuke schreef:
Voordat je de regelaar eraf haalt, zou ik de druk eraf halen, door het ventieltje in te drukken. Maar pas op :!: :!: :!: :!: het spuit er echt uit (hoog) en het is brandbaar :!: om de één of andere reden ;)
Als het goed is, heeft die daar geen last van als die een tijd gestaan heeft :D

drukregelaar zit met een klemring op de brandstofrail vast, deze verwijderen, en de drukregelaar eruit drukken/trekken ( schroevendraaier tussen de deelhelften wil wel helpen)
nieuwe erin vastzetten, slangen aansluiten en klaar. contact aan en controleren op evt lekkages, alles goed ? starten maar! dan moet die weer starten als een tierelier !!
laten lopen en nogmaals even controleren.

Plaats reactie