Stomme vraag misschien,
-
arbenos
- Geregistreerd lid
Stomme vraag misschien,
Stomme vraag wellicht maar ik wil wil mijn saabje (9-3 lpt vialle lpi) tunen maar om he optimaal te doen moet ik weten welke injectoren ik heb,
nou komt het, waar zitten de injectoren en hoe weet ik welke ik heb..?
en welke zijn goed en slecht.
ik heb al over paarse witte en bruine gehoord.
ik heb ook vernomen dat de bruine de beste zij (donkerbruin)
bedankt.
nou komt het, waar zitten de injectoren en hoe weet ik welke ik heb..?
en welke zijn goed en slecht.
ik heb al over paarse witte en bruine gehoord.
ik heb ook vernomen dat de bruine de beste zij (donkerbruin)
bedankt.
-
odin1899
- Donateur

Re: Stomme vraag misschien,
Je ziet ze zo zitten als je de motorkap open doet.
https://www.google.no/search?q=vialle+i ... 80&bih=938
-
Rogier1201
- Donateur

Als je zoals je schrijft optimaal wil tunen dan zou ik het overlaten aan een expert 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dank je de koekoek. Die zitten mooi onder in het inlaatspruitstuk, en zie je echt niet zo zitten als je de kap open doet. Helaas......odin1899 schreef:Je ziet ze zo zitten als je de motorkap open doet.
Jij mag er zonder meer vanuit gaan dat je met 4 witte injectoren zit (voor een beeld wat je ermee kan doen mag je voor die injectoren ongeveer 50pk per stuk aanhouden. Is geen officiele maat om injectoren aan te duiden, maar daar komt het wel op neer).
Zo zou je de lichtbruine (1 stap onder de witte) aan kunnen duiden als 35 pk injectoren. Met 4 redt je de 150 pk dan niet.
De donkerbruine zouden goed zijn voor +/- 65 pk per stuk (totaal +/- 260 pk), maar dat zal niet snel gemonteerd worden op onze SAABs (heb ik nog nooit gezien in ieder geval).
Het gaat daarbij dus niet om welke de beste is, maar welke opbrengst ze hebben. Het zijn allemaal in principe dezelfde type injectoren van Siemens
-
ReinO
- Donateur (2x)

met de standaard injectoren kun je ook wel de 250 pk halen (volgens het boekje 200pk dacht ik, maar ja een boekje).
Donkerbruine injectoren: Ik kwam in mijn zoektocht niet onder de 118 euro per stuk. Goed oppassen voor verwisseling met lichtbruine want die worden zomaar verkocht voor donkerbruin omdat verkopers het verschil soms zelf niet weten. Ze zijn wel goed voor een pak pk's meer.
ze zitten onder de brandstofrail en bij sommigen zitten ze verstopt aan de onderkant van het spruitstuk: maar ja die moet er toch al uit om ze te vervangen. (een stevige klein knikstukje voor een dop is wel nodig ook)
En dan moet je ook de ringetjes en rubbertjes vd injectoren vervangen, kost ook nog iets. Klusje van 2 uur ongeveer, als je weet wat je moet doen.
Ook even in de goede positie inzetten is belangrijk.
Je merkt dat je aan het einde van het kunnen van de injectoren zit wanneer het sputtert en stottert tijdens wot.
Donkerbruine injectoren: Ik kwam in mijn zoektocht niet onder de 118 euro per stuk. Goed oppassen voor verwisseling met lichtbruine want die worden zomaar verkocht voor donkerbruin omdat verkopers het verschil soms zelf niet weten. Ze zijn wel goed voor een pak pk's meer.
ze zitten onder de brandstofrail en bij sommigen zitten ze verstopt aan de onderkant van het spruitstuk: maar ja die moet er toch al uit om ze te vervangen. (een stevige klein knikstukje voor een dop is wel nodig ook)
En dan moet je ook de ringetjes en rubbertjes vd injectoren vervangen, kost ook nog iets. Klusje van 2 uur ongeveer, als je weet wat je moet doen.
Ook even in de goede positie inzetten is belangrijk.
Je merkt dat je aan het einde van het kunnen van de injectoren zit wanneer het sputtert en stottert tijdens wot.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

€88,- heb ik volgens mij gezegd, €65,- zou wel erg goedkoop zijn, maar helaas.ReinO schreef: Thieuke geeft 65 euro voor die donkerbruine injectoren.....
Geloof er geen reet van. Voor ik dat geloof wil ik dat eerst wel eens gestaafd zien met breedband-Lambda-waarden, dat dat op een veilige manier gaat bij lpi.ReinO schreef: met de standaard injectoren kun je ook wel de 250 pk halen (volgens het boekje 200pk dacht ik, maar ja een boekje).
Hoe krijg jij die onder je brandstofrail gepropt? d'r zit daar 0 ruimte voor ook maar iets behalve een slangtje of wat, en zelfs die lopen er niet tussen rail en srpuitstuk....ReinO schreef: ze zitten onder de brandstofrail
Afgelopen weekend voor iemand nieuwe inspuitmondjes gemonteerd, bij een spruitstuk uit twee delen (met voorverwarming) Dat kostte me geloof ik ongeveer 5 uur, koffiepauzes niet meegerekend. Niet gehaast, en wist wel wat ik moest doen (want heb dat wel vaker gedaan). Ik denk dat je erg optimistisch bent.ReinO schreef: Klusje van 2 uur ongeveer, als je weet wat je moet doen.
Ja, lekker is dat, ga jij dat zo proberenReinO schreef: Je merkt dat je aan het einde van het kunnen van de injectoren zit wanneer het sputtert en stottert tijdens wot.
Ik ben niet roomser dan de paus, want ook ik heb geprobeerd boven de 200 pk uit te komen, maar wel met de o2sensor waarden in de SID (ook niet de juiste manier, maar in ieder geval niet in den blinde gedaan), zodra die arm liep gelijk gestopt. Ging gewoon niet op een nette manier.
Mensen, pas daarmee op echt waar, want het gaat allemaal stuk, geheid!
-
ReinO
- Donateur (2x)

bij mijn 9-5 is alles van bovenaf goed te bereiken en heeft blijkbaar minder sleuteltijd: maar dat had ik gemeld.
Hoeveel pk is eigenlijk mreg en mair 1178?
Thieuke heeft zo te lezen zelf geen tuning meer nodig: die is al lekker fel.
Hoeveel pk is eigenlijk mreg en mair 1178?
Thieuke heeft zo te lezen zelf geen tuning meer nodig: die is al lekker fel.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Mag ik daar eens een foto van zien? Ik ga bijna over op donker bruine injectoren, en pas ervoor deze weer aan de overkant te hebben. Peter Mink heeft een alternatief aan me laten zien met injectoren bovenop, maar niet op dezelfde manier als hoe ze aan de onderkant zitten.
Ben benieuwd naar jou setup ReinO
Het voordeel van bovenaf is inderdaad dat je het inlaatspruitstuk niet hoeft te verwijderen en dat scheelt heel veel tijd. Zeker als je ook nog eens een tweedelig spruitstuk hebt, want dan moet de steun van de dynamo eraf en dus ook de steun van de motor Etc.
Ben benieuwd naar jou setup ReinO
Het voordeel van bovenaf is inderdaad dat je het inlaatspruitstuk niet hoeft te verwijderen en dat scheelt heel veel tijd. Zeker als je ook nog eens een tweedelig spruitstuk hebt, want dan moet de steun van de dynamo eraf en dus ook de steun van de motor Etc.
0, luchtmassa is namelijk koppel en niet pk.ReinO schreef: Hoeveel pk is eigenlijk mreg en mair 1178?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Mwah: 1178 is meer dan 200pk....... .
Ik vergelijk het met de tijd dat ik nog met 185pk reed, dit is een hoop pk s meer, maar geen 265 of zo. Ik heb geen dynojet test of zo.
Ik zal morgen een fotootje maken voor je.
Het zal dan zitten in het 1voudiger verwijderen van het spruitstuk want die moet er toch af om die injectoren te wisselen. Maar zelf heb ik dat bij een ander type nog niet gedaan.
Ik vergelijk het met de tijd dat ik nog met 185pk reed, dit is een hoop pk s meer, maar geen 265 of zo. Ik heb geen dynojet test of zo.
Ik zal morgen een fotootje maken voor je.
Het zal dan zitten in het 1voudiger verwijderen van het spruitstuk want die moet er toch af om die injectoren te wisselen. Maar zelf heb ik dat bij een ander type nog niet gedaan.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik denk dat ik je verkeerd begreep, ik dacht dat je zei dat jou injectoren bovenop zaten, maar dat is niet het geval begrijp ik
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Ik heb ze erop zitten en de auto bij Gijs laten tunen richting de 250PK. Volgens mij zo'n 70K geleden.Thieuke schreef: De donkerbruine zouden goed zijn voor +/- 65 pk per stuk (totaal +/- 260 pk), maar dat zal niet snel gemonteerd worden op onze SAABs (heb ik nog nooit gezien in ieder geval).
Mochten ze de normale injectoren geplaatst hebben (ik kan ze niet zien) dan zou Gijs dat wel opgemerkt hebben tijdens het tunen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dat geloof ik gelijk. Ik zei ook niet dat het niet voor komt, en bij een 9-5 Aero zal je niet anders kunnen. Maar bij de 150/185 pk versie (had ik er misschien bij moeten zetten) ben ik de donkerbruine nog nooit tegen gekomen.
-
postma
- Donateur (5x)

Ik heb ook de donkerbruine erop zitten, dus komt wel voor.Maar bij de 150/185 pk versie (had ik er misschien bij moeten zetten) ben ik de donkerbruine nog nooit tegen gekomen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Nogmaals ik geloof best dat het voor komt....
Valt me wel op dat jullie beide een SS/SE hebben en donker bruine injectoren
Valt me wel op dat jullie beide een SS/SE hebben en donker bruine injectoren
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Haha ja!
Maar mischien haal ik nog maar net 200pk door ouderdom
Maar mischien haal ik nog maar net 200pk door ouderdom