Slecht starten en slechte koude benzine loop

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gesloten
GJ 9-3
Geregistreerd lid

Slecht starten en slechte koude benzine loop

Bericht door GJ 9-3 » wo 13 mei, 2015 15:41

Sinds enige tijd start mijn Saab 9-3 2.0t LPi uit 2001 (met 332.000 km / LPG stage 1) niet goed en mooi. De startmotor moet vooral bij een warme start (na 5-30 min stilstaan), en in iets mindere mate na een koude start (>1 uur stilstaan) vaak ronddraaien, waarna de motor onregelmatig (altijd nog) aanslaat. Na 10 sec lopen (op benzine) is de eerste onregelmatigheid eruit (alsof ie verzopen was dan), maar daarna tijdens de eerste minuten van koud draaien is het nog verre van rustig lopen. Alsof ie op 3 cilinders loopt. Ook alsof er lucht ontsnapt uit de motor. Alsof het een V8 is, dat harde geluid van lopen. Daarnaast ook een tik, ratel, alsof ik de kleppen hoor tikken. Harder als ik gas geef. Na enkele minuten rijden en dan na overslaan op LPG loopt de motor weer rustig en soepel. De tik weg, de onregelmatigheid weg, mooi stationair, rijdt soepel, etc.

De auto wordt zeer netjes onderhouden door mij (jongstleden nog vervangen: olie en -filter, benzinepomp, LPG-pomp, BDP sensor, benzine injectors (bruin), bougies (NGK BCPR-8ES), DI cassette, BSR uitlaat voor tot achter, multiriem, aircopomp, startmotor, accu.

Weer iemand wat de oorzaak van deze symptomen kan zijn?

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Re: Slecht starten en slechte koude benzine loop

Bericht door Sadelrûker » vr 15 mei, 2015 0:50

Ik heb ook slechte koude start gehad met rommelig lopen de eerste minuut.
Was de benzinedrukregelaar.
Is een goedkoop onderdeel, dus als 1 van de eerste checken :wink:

Injectie
Moderator

Re: Slecht starten en slechte koude benzine loop

Bericht door Injectie » vr 15 mei, 2015 6:22

Graag maar een topic aanhouden over een probleem.
Dit is het originele topic
viewtopic.php?f=7&t=146003

Gesloten