Cabrio en ruimte na LPG installatie

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
mvdlande
Geregistreerd lid

Cabrio en ruimte na LPG installatie

Bericht door mvdlande » vr 03 apr, 2015 10:07

Beste forumleden,

Ik overweeg LPG onderbouw in een 9-3 cabrio (2004-2006) in te laten bouwen. Nu begrijp ik dat de bodem dan wat omhoogkomt. Lijkt me wel praktisch om in die tussenruimte rond de tank wat opbergvakjes weg te werken voor zaken als reservelampjes, verbanddoos, gevarendriehoek, picknickkleedje en dergelijke. Ben ik ook van die doos met losse zooi af :D .

MAAR.....nu komt mijn vraag
De kofferruimte is al niet zo mega-groot :?
Blijft er nog wel voldoende ruimte over voor normale dagelijkse dingen. Dan denk ik aan bijvoorbeeld:
-weekendboodschappen (twee van die opvouwbare kratjes)
-golfmiddag (1 golftas)
-weekendje weg (twee flinke weekendtassen)

AeroR
Geregistreerd lid

Re: Cabrio en ruimte na LPG installatie

Bericht door AeroR » vr 03 apr, 2015 10:33

Moet lukken met die paar cm die je in de hoogte verliest. Je hebt ook nog een achterbank (2 tassen = 2 personen?)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 03 apr, 2015 11:08

Ja, genoeg ruimte, maar alleen met het dak dicht (zodat de 'zak' omhoog kan).

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » ma 08 jun, 2015 22:58

Je mag altijd bij mijn saab komen kijken en passen!
Utrecht-den haag-a'dam apelddorn ben ik vaak te vinden (vandaar ook lpg;)))

mvdlande
Geregistreerd lid

Bericht door mvdlande » di 09 jun, 2015 9:33

Dank Luk,
Inmiddels heb ik (vorige week) een 2002 cabrio gekocht.
Ben er erg blij mee en heb inmiddels al weer een tank benzine leeg gereden. Deze week komt er LPG in.

mvdlande
Geregistreerd lid

Bericht door mvdlande » vr 19 jun, 2015 9:41

Inmiddels rijd ik bijna een week met LPG. Moet binnenkort nog terug voor de laatste afregelingen. Maar ben nu al tevreden.

Mijn eerste ervaringen:
Bij koude start brandt het lampje van de LPG installatie oranje (benzine). Na ongeveer 1km schakelt hij dan over op gas (groen lampje). Ik meen dan een hele zachte tik te horen en ik voel een heel subtiel schokje door de auto gaan (mijn vrouw voelt het niet).
Auto rijdt over het algemeen prima op gas. Moet natuurlijk nog fijn worden afgeregeld, maar is nu al heel behoorlijk. Alleen bij vol gas accelereren hapert de motor soms een beetje. Een keer viel de motor uit bij intrappen koppeling voor verkeerslicht.
Verbruik is redelijk goed. De week dat ik op benzine reed verbruikte de auto zo'n 1:10. Nu met LPG is het verbruik 1:8,2 en 1:8,5 (twee keer getankt).
De (onderbouw) tank steekt ongeveer 3cm boven de laadvloer uit. Is netjes afgewerkt door het inbouwstation.
De ruimte in de kofferbak valt mij wel wat tegen. Maar moet wel zeggen dat ik van een 9-3 OG hatchback kom. Die hebben zo'n zee aan ruimte dus dat is eigenlijk niet eerlijk. Het reservewiel ligt in de schuur want ik heb een 'Slime safety repair' set gekocht. Maar als het meezit heb ik die natuurlijk nooit nodig.
Tanken heeft twee kanten: elke 300km weer tanken is niet erg fijn. Afrekenen is wel een stuk leuker dan voorheen.

Kortom, ik ben tevreden.

Plaats reactie