LPG Spanje

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
72sonett3
Geregistreerd lid

LPG Spanje

Bericht door 72sonett3 » ma 09 aug, 2010 11:27

Behalve de LPG stations in Spanje die hier hier en hier genoemd worden, is er sinds kort ook nog een LPG pompstation in Santa Cristina d' Aro, ca 10 km van Platja d' Aro aan de Costa Brava.

De garage heet 'Emili Bosch', het is een Fiat/Lancia garage en ze bouwen ook LPG installaties in. Ze zitten schuin tegenover een BP benzinepomp, in het centrum van sta Cristina. Ze gebruiken een vreemde vulnippel (geen bajonet) maar ze hebben zelf een adapter. LPG kost daar nu ca 0,63 euro/liter. Ze hebben ook een garage in Palamós maar ik weet niet of ze daar LPG verkopen.

Googlemaps plaatje

(Voor als 'iframe' weer werkt;
<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=41.8 ... "></iframe>
)

(Er stond daar een paar maanden geleden ook nog een 900 te koop...)

jelger
Geregistreerd lid

Re: LPG Spanje

Bericht door jelger » ma 09 aug, 2010 11:35

mooi :-)
4 jaar geleden heb ik degene in San Sebastian en Bilbao niet getroffen, maar ik had ook geen zin om een half uur rond te rijden (onderweg naar Andalucia) dus heb het redelijk snel opgegeven bij die 2. De 3e, langs de noord-zuid snelweg langs Madrid, was weg... nieuw tankstation op die plek zonder LPG. Heb al met al gemengde gevoelens bij Spanje en LPG (Granada wel veelvuldig bezocht, en in Sevilla en ik meen ook in Valladolid getankt)

Stef cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Stef cabrio » wo 08 sep, 2010 18:04

Hier in Alicante is ook LPG te krijgen, maar dat is 52 km rijden van onze verblijfplaats, dus ben ik nu overgeschakeld op diesel want Spanje is echt wel
achterlijk op LPG vlak.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 22 nov, 2015 22:11

Inmiddels nog 2 LPG tankstations er bij gekomen, in Calonge en Playa d'Aro.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 22 nov, 2015 22:17

was LPG indertijd niet exclusief voor taxi's? of zijn ze daar inmiddels van genezen?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 22 nov, 2015 22:21

Ja.
Ja, al jaren.
Ik krijg nu de vraag of mijn 900 op waterstof rijdt als ze de gastank zien...

Plaats reactie