Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 27 sep, 2004 21:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Sinds een tijdje springt mijn Vogels G3 na een km of 10 (of eerder) weer over van gas naar benzine. Gaat altijd gepaard met de irritante piep op de G3 indicator en is dan ook tijdens de rit niet meer om te zetten naar G3: of hij gaat op de indicator even op symbool G maar springt gelijk weer op B incl. de irritatie pieptoon, of G3/B knopje reageert helemaal nergens meer op en hij blijft gewoon op B. Heel soms blijft hij na een herstart een tijd op G3, maar vaker springt hij dan snel weer op B (incl. gepiep). Op benzine rijdt hij prima trouwens.
Heb even gedacht dat dit aan de hoge temperaturen ligt, maar ook 's nachts blijft het probleem. Aangezien er vanaf volgende week weer 400 woon-werk km's per week gereden worden ben ik benieuwd naar de gouden tip! Wie o wie kan me op weg helpen.
Heb even gedacht dat dit aan de hoge temperaturen ligt, maar ook 's nachts blijft het probleem. Aangezien er vanaf volgende week weer 400 woon-werk km's per week gereden worden ben ik benieuwd naar de gouden tip! Wie o wie kan me op weg helpen.
Saab 9-3 SE OG US uitvoering
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
- Gårdarket
- Donateur (5x)
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Vogels biedt online service, die al geraadpleegd?
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Subaru Outback
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Het spontaan overschakelen op benzine kan een aantal oorzaken hebben.
De meest nuttige informatie daarover kun je vinden op het Volvo-forum:
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=22079&page=1
De meest nuttige informatie daarover kun je vinden op het Volvo-forum:
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=22079&page=1
Keep on smiling!
-
- Donateur
- Berichten: 3716
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Uitlezen. Al het andere is gissen.
Vogels kan je zelf uitlezen als je een geschikte kabel hebt. Software is vrij beschikbaar.
Anders even langs een lpg specialist.
Vogels kan je zelf uitlezen als je een geschikte kabel hebt. Software is vrij beschikbaar.
Anders even langs een lpg specialist.
9000 Anniversary 2.3T
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 27 sep, 2004 21:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Dank! Zit met mijn V70 XC ook bij diverse Volvo fora, maar deze nog niet tegengekomen
RoelandV schreef: ↑wo 17 aug, 2022 9:20Het spontaan overschakelen op benzine kan een aantal oorzaken hebben.
De meest nuttige informatie daarover kun je vinden op het Volvo-forum:
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=22079&page=1
Saab 9-3 SE OG US uitvoering
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 27 sep, 2004 21:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Bedankt voor jullie reacties. Deze week naar de Gasboer geweest in Heerenveen. Snelle service en aardige lui. Diagnose was snel gesteld: interne serviceteller gaf aan dat installatie een beurt moest hebben (schijnt ingebakken te zijn in de Software als beveiliging). Als je te ver over het service interval gaat is er een beveiliging in het systeem waardoor hij op ee gegeven moment niet meer op Gas wil. Dus beurtje, nieuwe filter en service interval gereset. Rijdt weer als een zonnetje en ik was ook niet bankroet
Saab 9-3 SE OG US uitvoering
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Doet mijn prins ook, en al na 250 ofzo over de interval. Dus beter preventief de filters laten doen dan zonder lpg duur moeten rijden
Edit: hij telt in draaiuren. Ik was 88 uur doorgereden …..
En twee filters kosten voor mij 65 euro. Maar als dat elke 25k moet gebeuren (advies van wel bij mijn elektronische verdamper) dan is het systeem per km toch een kwart cent duurder dan mijn vialle hiervoor
Edit: hij telt in draaiuren. Ik was 88 uur doorgereden …..
En twee filters kosten voor mij 65 euro. Maar als dat elke 25k moet gebeuren (advies van wel bij mijn elektronische verdamper) dan is het systeem per km toch een kwart cent duurder dan mijn vialle hiervoor
Laatst gewijzigd door Tubbe op zo 28 aug, 2022 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Vraag es of ze je filter aan je laten zien. Als je die dingen hebt gezien, rijdt je geen km meer over de interval. Zit heel veel troep in de huidige LPG...
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 27 sep, 2004 21:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Helaas niet gedaan, en er zit nu een nieuw filter in. Ideetje voor volgende keer (jaartje)
Saab 9-3 SE OG US uitvoering
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 27 sep, 2004 21:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Probleempje met Vogels G3 in mijn 9-5
Je hebt gelijk, draaiuren. IK rij net een maand in deze en de vorige eigenaar was een tijdje voordat ik hem gekocht had naar Gasboer geweest.....maar wist niet exact wat eraan gebeurd was. Vanaf nu weet ik het
Tubbe schreef: ↑zo 28 aug, 2022 17:01Doet mijn prins ook, en al na 250 ofzo over de interval. Dus beter preventief de filters laten doen dan zonder lpg duur moeten rijden
Edit: hij telt in draaiuren. Ik was 88 uur doorgereden …..
En twee filters kosten voor mij 65 euro. Maar als dat elke 25k moet gebeuren (advies van wel bij mijn elektronische verdamper) dan is het systeem per km toch een kwart cent duurder dan mijn vialle hiervoor
Saab 9-3 SE OG US uitvoering
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.
Volvo V50 R-Design 2.0D
Saab 9-5 Griffin Estate
Saab 9000 2.3 CSE FPT
Volvo V70 T5 classic G3
Specialized S5 S-works
Aiborne Carpe Diem
Scott Afd Pro Team Issue met Campa Record, 6,5 kg.