Mijn oorspronkelijke plan was om de messing uitstroompijpjes van mijn 9-5 2.3t te vervangen. 2,5 week geleden bij lpgonderdelenshop.nl vier uitstroompijpjes besteld. Sindsdien helaas niets meer van deze webshop vernomen. In een ver verleden (2014) had ik er al wel eens wat besteld en dat ging prima. Maar als ik nu naar de reviews kijk, vrees ik eerlijk gezegd voor mijn 200 Euro. Contact opnemen met deze lieden blijkt onmogelijk. En blijkbaar ben ik niet de enige die nog wat tegoed heeft van deze webshop. Toevallig nog meer schuldeisers van deze toko op het forum?
Maar goed. Na twee jaar stalling wil ik nu echt aan de slag met deze auto en dan moet 'ie goed lopen op lpg. Inmiddels ben ik er achter dat de verkrijgbaarheid van deze Vialle uitstroompijpjes slecht is, door het zoveelste faillissement van Vialle. En dus ben ik op zoek naar alternatieven.
Nu komt mijn vraag: kan je de messing uitstroompijpjes vervangen door de gebogen, haakse uitstroompijpjes die gebruikt werden bij een Vialle LPi installatie op een B204I (dus de 900 NG en 9-3 met een 2.0i blokje)? De houdertjes in het inlaatspruitstuk zijn volgens mij gelijk. Alleen zie je dat messing uitstroompijpjes bij een B205E/B235E relatief dicht richting de kop zijn gemonteerd en dat de stalen gebogen uitstroompijpjes van een B204I wat verder naar achteren zijn geplaatst.
Ik heb een setje van die gebogen uitstroompijpjes liggen en ik zou die graag bij wijze van experiment in mijn 9-5 willen monteren. Dus ik hoor het graag als ik bij voorbaat kansloos ben, dan bespaar ik de moeite.
Hier nog even een plaatje van zo'n gebogen uitstroompijpje: