Vraag naar verder informatie voor een VIALLE-systeem

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
JFP_DE
Donateur
Donateur

Vraag naar verder informatie voor een VIALLE-systeem

Bericht door JFP_DE » wo 20 dec, 2023 13:38

Hallo,
ik ben nieuw hier in deze forum en ik woon in Duitsland aan het mooie Moehnesee. Sinds 1991 ben ik SAAB-Fan. En nu wil ik hier direct mijn eerste vraag plaatsen.
In mei deze jaar heb ik in een auctie bij Troostwijk Auctions in Boxmeer een SAAB 9-5 2,3 L TU met 185 pk en automatiek versnellingsbak met bouwjaar 2001, model jaar 2002 gekocht. Het auto heeft een Vialle LPG en een super-inrichting. Deze auto wil ik nu restaureren, omdat er enkele problemen daarmee zijn. Op het Duitse SAAB-Forum onder
https://www.saab-cars.de/threads/9-5-wi ... uen.82378/
heb ik verder informatie ook met foto’s ingesteld.
Nu heb ik een vraag over de LPG. Ik heb hier al enkele informatie lezen over de LPG in Nederland, niet alle 843 onderwerpen in „LPG“, maar er was al een goeie overzicht. Mijn Vialle LPG-installatie woord gedaan door ALLROUND_LPG in Spijkenisse, een bedrijf die niet meer bestaat. Voor de registratie in Duitsland is een compleet informatie over de VIALLE nodig, en ik heb alleen de garantiebewijs daarvoor. Deze heb ik hier bijgevoegd.
Misschien kan iemand hier mij daarmee helpen, de nodige informatie voor de Duitse registratie te finden.
Bedankt voor jouw aandacht

JFP
Afbeelding

Actuele voertuigen
9000 TU 2,3 L van 1992
900 CV LPT van 1992 (avatar)
900 CV LPT van 1994 (wacht voor restauratie)
902 TU van 1997
9-5 2,3 TU sedan met LPG (in restauratie)
Sorry voor mijn slechte Nederlands

JFP_DE
Donateur
Donateur

Re: Vraag naar verder informatie voor een VIALLE-systeem

Bericht door JFP_DE » do 21 dec, 2023 15:31

Bedankt. Daar vind ik een goeie informatie over de verschillende systemen, die ik nog niet gehad had.
JFP_DE

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 21 dec, 2023 15:38

Autobedrijf Dieker in Lichtenvoorde deed voor ons de inbouw van de vialle. Misschien kan hij je aan meer info helpen als je dat nog nodig hebt. Misschien hebben zij als grensgarage wel ervaring met duitse regelgeving.

JFP_DE
Donateur
Donateur

Bericht door JFP_DE » do 21 dec, 2023 18:08

Super tip, dank je, dat wil ik dan eens in het nieuwe jaar doen.
Misschien kan ik daar de nodigen papieren krijgen voor de Duitse registratie.
JFP_DE

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » zo 24 dec, 2023 13:48

Ik heb toen bij mijn 9-5 de gasinstallatie ook door de tüv in de autopapieren.laten.zetten, omdat dit wel door de poolse vorige eigenaar 'vergeten' was.

Als je me een.pb met je email adres stuurt, kan ik je het bemodigde R115 dokument wel toesturen als pdf.
Daarmee is die bij mij toen iig gekeurd. (2004 2.3t automaar 185pk)

Plaats reactie