Flashlube: doorgaan of ermee stoppen?
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Flashlube: doorgaan of ermee stoppen?
Zijn er (ervarings)deskundigen die een Saab 9-3 met B207-motor op lpg rijden, zonder flashlube? Bij de inbouw van mijn Vialle-systeem is dit gemonteerd. Ik vul het braaf om de zoveel kilometer bij, maar vraag me af of dit bij dit type motor nodig is.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Re: Flashlube: doorgaan of ermee stoppen?
Ik gebruik het zelf ook in m'n 9-5 (B235L). OF het nodig is, geen idee. Maar toen een 5l kan gekocht, dus kan er even mee door.
Het lijkt me in ieder geval niet averechts te werken. En ik lees wel vaker dat de klepzetels wel te lijden hebben onder de hogere temperaturen van de LPG verbranding.
-
evo
- Donateur (2x)

Off topic... B245L zou volgens conventie een 2.4 liter van de 5de generatie inhouden. Heb je een opgeboorde of gestrookde B235? Of is het een tiepfaud?
On topic. Lijkt erop dat ie ut er goed op doet... why change a winning team. Wat denk je ermee te winnen (en wat kun je ermee verliezen)?
On topic. Lijkt erop dat ie ut er goed op doet... why change a winning team. Wat denk je ermee te winnen (en wat kun je ermee verliezen)?
-
Carroda
- Geregistreerd lid
moest uiteraard b235L zijn
Maar misschien dat de cylinderwanden inmiddels ver genoeg ingesleten zijn dat die aan 2.4l komt... 
-
evo
- Donateur (2x)

Ah... maar zo "uiteraard" is het niet hoor. Als je een B235 maximaal opboord, kom je op 2.45 liter. Dit noemden we "vroeger" 2.5 liter.... maar bij hoge boost leefden deze blokken niet lang.... (denk 500 pk plus).
-
Carroda
- Geregistreerd lid
aha, nooit geweten. (Maar naar mijn mening veranderd daardoor de motorcode niet
Hoewel de naamgeving op zich wel logisch is.)