Keuzestress, Vogels of Prins? Help me kiezen..

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
9000-95
Donateur
Donateur

Re: Keuzestress, Vogels of Prins? Help me kiezen..

Bericht door 9000-95 » di 23 apr, 2024 8:24

Zolang het goed loopt op lpg zou ik me beperken tot het filter tijdig wisselen. Dat is erg belangrijk bij Vogels om vervuiling van de injectoren te voorkomen, dat zijn deze erg gevoelig voor. Er zit naast het filter in de drooggas slang ook nog een filtertje in de vloeibaar gas leiding vanaf de tank, meestal in een soort potje bij de afsluiter op de verdamper. Dat hoeft niet zo vaak, maar kan geen kwaad dat ook een keertje mee te pakken.
Buiten de filters geen andere zaken in het systeem die onderhoud nodig hebben.

Zwakste punt bij Vogels zijn de injectoren, die hebben niet het eeuwige leven. Reken er op dat ze, ook met regelmatige filter wissels, ergens tussen de 1 en 2 ton op LPG vervangen moeten worden. Maar ze zijn niet duur en eventueel prima zelf te vervangen. Als het zo ver is merk je dat vanzelf, er ontstaat dan onbalans in de opbrengsten wat zich oa uit in rommelig stationair en misfires.

Roosenr
Geregistreerd lid

Bericht door Roosenr » di 23 apr, 2024 14:40

9000-95 schreef:
di 23 apr, 2024 8:24
Zolang het goed loopt op lpg zou ik me beperken tot het filter tijdig wisselen. Dat is erg belangrijk bij Vogels om vervuiling van de injectoren te voorkomen, dat zijn deze erg gevoelig voor. Er zit naast het filter in de drooggas slang ook nog een filtertje in de vloeibaar gas leiding vanaf de tank, meestal in een soort potje bij de afsluiter op de verdamper. Dat hoeft niet zo vaak, maar kan geen kwaad dat ook een keertje mee te pakken.
Buiten de filters geen andere zaken in het systeem die onderhoud nodig hebben.

Zwakste punt bij Vogels zijn de injectoren, die hebben niet het eeuwige leven. Reken er op dat ze, ook met regelmatige filter wissels, ergens tussen de 1 en 2 ton op LPG vervangen moeten worden. Maar ze zijn niet duur en eventueel prima zelf te vervangen. Als het zo ver is merk je dat vanzelf, er ontstaat dan onbalans in de opbrengsten wat zich oa uit in rommelig stationair en misfires.
die natgasfilter die je bedoeld, zit die geintegreerd bij de automatische afsluiter op de ringtank, of ook onder de motorkap nog voor de drooggasfilter?

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » di 23 apr, 2024 15:28

Zit meestal geïntegreerd in de afsluiter op de verdamper.

Roosenr
Geregistreerd lid

Bericht door Roosenr » wo 24 apr, 2024 0:13

9000-95 schreef:
di 23 apr, 2024 15:28
Zit meestal geïntegreerd in de afsluiter op de verdamper.
Oki, ik ga eens op zoek naar deze dan in mijn motorcompartiment, deze zit meestal op Vogels installatie

https://lpgwebshop.com/nl/natgas-filter ... impco.html

Plaats reactie