Mijn net op kenteken gekomen 9-3 2.0T Estate AERO XWD uit 2009 met 159.000 km op de teller en conform serviceboekje onderhouden (vorige maand uit Zweden gehaald) kan kostentechnisch gezien beter op LPG (rij ca 25.000 per jaar), ook met de aanpassing van de wegenbelasting vanaf 2026. Hij heeft echter gen Biopower kop. Wat doet LPG met de levensduur van de motor en is het verstandig flashlube in te bouwen met de LPG inbouw?
Rij al 15 jaar zowel Saabs als Volvo's met LPG, allerlei merken gehad (Prins, Vogels, BRC, Vialle) en eigenlijk nooit problemen, maar wil het voor deze mooie 9-3 graag gelijk goed doen
Graag jullie tips/adviezen
Op G3 of niet?
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Re: Op G3 of niet?
Lastig. Ik heb na inbouw op 120000 de auto nu op 380000 staan. Zonder mankementen gerelateerd aan de Vialle installatie. Wel heeft de flashlube installatie de geest gegeven. Ik zou voor het prijsverschil deze wel laten inbouwen, je weet het niet.
Ik maak weinig kilometers, zou best de lpg installatie willen laten uitbouwen. Maar volgens mij is herkeuring kostbaar. Betaal €125 de maand, aan de andere kant kost lpg hier over de grens €0,50..
Ik maak weinig kilometers, zou best de lpg installatie willen laten uitbouwen. Maar volgens mij is herkeuring kostbaar. Betaal €125 de maand, aan de andere kant kost lpg hier over de grens €0,50..