9-5 2.3t op LPG G3?
-
Basdriver
- Donateur (3x)

9-5 2.3t op LPG G3?
Tijdens het zoeken naar een 9-5 heb ik ook wat research gedaan in de LPG optie, omdat er 1 met LPG hier werd aangeboden (handgeschakeld dus niet voor mij). Nu dat ik een mooi exemplaar heb gevonden, blijft toch de LPG gedachte nog wat hangen, ondanks de afschaffing van de G3 korting in 2026. Ik heb de FAQ post door gelezen maar met de laatste update in 2009 is dat niet altijd meer actueel (onder andere links naar websites/bedrijven). Vooralsnog ben ik vooral benieuwd naar wat basis informatie, wat kost de inbouw ongeveer vandaag de dag? Is het veilig om bij een 300K en hoger km aantal, nog aan ombouw te beginnen? Hoe zijn de ervaringen met de 2.3t op LPG in het algemeen? Waar zou ik op moeten letten bij 2e hands LPG installaties? Het is te verwachten dat het komende jaar de interesse in LPG flink zal dalen en er extra auto’s en installaties op de markt zullen komen. Ben vooral op zoek naar algemene informatie en ervaringen om een idee te krijgen, de laatste (en enige) auto op LPG die ik ooit gehad heb was meer als 20 jaar terug een Ford Sierra en dat was vooral ellende.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Re: 9-5 2.3t op LPG G3?
een installatie nieuw koste je circa 2250 euro denk ik (Vogels/Prins). Beetje afhankelijk van de inbouwer en de interesse. Soms stunten ze wat met de prijs als het rustiger is.
Met 300k kun je op zich best een installatie inbouwen. Wel zou ik dan geld opzij gaan leggen voor een koprevisie. De motor heeft dan op benzine al een hoop gelopen en met lpg gaat ie iets harder Na anderhalf ton komt een koprevisie dan wel in beeld denk ik. Het is dus bij een gebruikte wel interessant (cq noodzakelijk) om te weten hoe lang deze al op LPG rijdt en wat er aan is gebeurd.
Beide motoren 2.0 en 2.3 draaien prima op LPG, heb inmiddels de derde (nu 2.3 T) De moderne installaties kunnen makkelijker met de hoge vermogens om (want kunnen ook omschakelen naar benzine bij hoog vermogen.
Met 300k kun je op zich best een installatie inbouwen. Wel zou ik dan geld opzij gaan leggen voor een koprevisie. De motor heeft dan op benzine al een hoop gelopen en met lpg gaat ie iets harder Na anderhalf ton komt een koprevisie dan wel in beeld denk ik. Het is dus bij een gebruikte wel interessant (cq noodzakelijk) om te weten hoe lang deze al op LPG rijdt en wat er aan is gebeurd.
Beide motoren 2.0 en 2.3 draaien prima op LPG, heb inmiddels de derde (nu 2.3 T) De moderne installaties kunnen makkelijker met de hoge vermogens om (want kunnen ook omschakelen naar benzine bij hoog vermogen.