Ik zou graag willen weten welke lpg bougies geschikt zijn voor een V6, in dit geval een B284R.
Het internet is er niet heel eenduidig over zeg maar.
Ik heb lpg laten inbouwen en dit werkt prima, maar de standaard bougies die er nog inzitten lopen op hun laatste benen.
Volgens het boekje moeten ze om de 120.00km vervangen worden, maar aangezien de ontsteking bij een V6 een gevoelig puntje is (heb ik gehoord) had ik die interval al voor mezelf ingekort naar 90.000, en daar zit ik nu aan.
Op de site van Winparts vind ik de NGK LPG Laser Line 7 bougie, deze zou geschikt zijn voor de B284L motor.
Kan deze dan ook in een B284R?
LPG bougies voor een V6
-
MVE
- Geregistreerd lid
Re: LPG bougies voor een V6
Bij gebruik van LPG en tuning adviseer ik iedere 10.000km, bij de oliewissel, ook nieuwe bougies te steken.
-
Remco4
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je advies.MVE schreef: ↑vr 20 dec, 2024 20:21Bij gebruik van LPG en tuning adviseer ik iedere 10.000km, bij de oliewissel, ook nieuwe bougies te steken.
Maar weet je ook welke lpg bougies geschikt zijn?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Gewoon de voorgeschreven bougies, speciale LPG bougies voegen weinig toe.
Ik vind elke 10k bij een V6 wat overdreven, maar ga in ieder geval maar uit van de helft van de levensduur op LPG vs benzine (dus 60k ipv 120k).
Ik vind elke 10k bij een V6 wat overdreven, maar ga in ieder geval maar uit van de helft van de levensduur op LPG vs benzine (dus 60k ipv 120k).
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Bij LPG wel de elektrode wat krapper afstellen.
-
AlwinRedArrow
- Geregistreerd lid
Bij T5 en T7 motoren zou ik ook zeggen iedere 10k maar bij mijn eigen aero V6 doe ik ze om de 30k (LPG auto met maptun stage 1). En gebruik gewoon de origineel voorgeschreven longlife NGK's.