Liquid SI in Saab 95 2.0t estate 2005?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Liquid SI in Saab 95 2.0t estate 2005?

Bericht door veenaalt » ma 31 mar, 2025 20:58

Kan zijn dat je lpg injectoren stuk zijn. Dan loopt ie ook niet lekker. Hier ook gehad. Lpg boer kan je verder helpen.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 31 mar, 2025 21:02

BCPR-7ES is prima mits je ze gapt op .9 ipv 1.1. Is een stuk voordeliger ook dan de platina bougies

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 03 apr, 2025 13:42

BioPower en LPG gaat niet goed samen, of heeft op zijn minst extra aandacht nodig. Meeste besteden dat niet. Ik raad die tri-fuel combo af.

Mijn advies, als je ook LPG wilt rijden, om er gewone benzine software op te laten zetten.

Je kunt Dion weer vragen. Maar ik kan je er ook mee helpen.

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » do 03 apr, 2025 20:03

evo schreef:
do 03 apr, 2025 13:42
BioPower en LPG gaat niet goed samen, of heeft op zijn minst extra aandacht nodig. Meeste besteden dat niet. Ik raad die tri-fuel combo af.

Mijn advies, als je ook LPG wilt rijden, om er gewone benzine software op te laten zetten.

Je kunt Dion weer vragen. Maar ik kan je er ook mee helpen.
Oh 1e keer dat ik dit lees. Wij hebben ook een biopower 2.3t met lpg. Rij al meer dan 150d km ermee. 1 x injectoren vernieuwd en lpg filters. Nu net kleprevisie gehad. Verder rijdt eea prima. Ben dus wel nieuwsgierig naar jou ervaring.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Liquid SI in Saab 95 2.0t estate 2005?

Bericht door Tubbe » vr 04 apr, 2025 7:10

Evo bedoelt dat de software er minder voor geschikt is en als je bio-ethanol zou tanken dan loopt de LPG uit de regeling.
Doe je dat niet/nooit dan merk je er mogelijk niet veel van. Of je evt voorganger heeft de software al laten herschrijven zonder ethanol mappen
De blokken (en met name de koppen dan) zijn juist heel geschikt voor LPG vanwege de hogere temperatuusbestendigheid

AbeHaverkamp
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AbeHaverkamp » zo 06 apr, 2025 9:08

Bedankt voor de reacties! Ik heb de 17e een afspraak staan bij Dion om eens naar de software te kijken. Zover ik nu weet is er een tijd terug een 185pk BioPower ECU in geplaatst maar is er verder niks aangepast aan de software. Ook gaat de wagen de 10de naar PgB Autoservice Twente voor de APK, oliebeurt en een nieuwe set bougies.

Heb ondertussen twee andere DI cassettes geprobeerd maar zie daar geen enkel verschil. Als ik tijdens het rijden naar de Lamb waarden kijk gaan deze ook echt alle kanten op. Afhankelijk van de rit lopen ze van -2500 tot +2500, maar soms ook gewoon heel netjes.

Ik ga vandaag in ieder geval al wat vacuüm slangen vervangen en het gasklephuis goed schoonmaken. Kijken wat dat doet.

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » ma 07 apr, 2025 22:00

Tubbe schreef:
vr 04 apr, 2025 7:10
Evo bedoelt dat de software er minder voor geschikt is en als je bio-ethanol zou tanken dan loopt de LPG uit de regeling.
Doe je dat niet/nooit dan merk je er mogelijk niet veel van. Of je evt voorganger heeft de software al laten herschrijven zonder ethanol mappen
De blokken (en met name de koppen dan) zijn juist heel geschikt voor LPG vanwege de hogere temperatuusbestendigheid
Aha. Na lpg inbouw ben ik bij Dion geweest voor software upgrade. Daarnaast tank ik nooit ethanol. Dus zal wel goedkomen allemaal.

AbeHaverkamp
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AbeHaverkamp » do 10 apr, 2025 22:54

Vandaag is de auto bij PgB Autoservice geweest voor de APK en een onderhoudsbeurt. Hij is met vlag en wimpel door de keuring gekomen, en het nieuwe setje bougies heeft duidelijk zijn werk gedaan. Na een paar kilometer rijden verdwenen de misfires als sneeuw voor de zon, en de resterende 80 km heeft hij geen kik meer gegeven. Hopelijk blijft dat zo! :O:

Nu maar eens zien wat Dion er volgende week van kan bakken.

Plaats reactie