Filters Prins vervangen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Filters Prins vervangen

Bericht door Tubbe » ma 26 mei, 2025 15:56

In mijn vorige en huidige 9-5 heb ik Prins VSI liggen met een elektronische verdamper. Daarin zitten twee filters die met een zekere interval vervangen moeten worden. Dat is irritant 1. Omdat je dat binnen een bepaalde tijd na de melding moet doen anders schakelt de lpg installatie af. Terwijl de lpg boeren ver weg zijn en het druk hebben 2. Dat een filter wissel nu al op 100 euro ex btw komt. Dat is drie keer een volle tank ;-)
Ben ik nou een zeurpiet of is dit bijna de Achilleshiel van Prins/LPg?
Als jullie een goedkoper adres in midden nederland weten houd ik me aanbevolen!

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Filters Prins vervangen

Bericht door 9000-95 » ma 26 mei, 2025 17:03

Bij de vsi2 hebben ze in navolging van vialle de software volledig dicht getimmerd. Filters wisselen kan je op zich nog prima zelf doen maar zonder de dealer software krijg je de melding er niet uit dus dat is zinloos. Je zult dus naar een erkende inbouwer moeten. Mooi staaltje gedwongen klantenbinding helaas. Die dichtgetimmerde software en dit soort bijbehorende kul was voor mij genoeg reden om niet meer voor prins te gaan met mij huidige 9000, ondanks een hele dikke 100% tevredenheid over de vsi1 in mijn vorige 9000 (waar ik wel alles mee kon).

Dus of een oude vsi 1 installatie zoeken en die inbouwen, of de bittere pil slikken en doorgaan.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 26 mei, 2025 17:06

Dat laatste dus.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 26 mei, 2025 17:46

Tja, weinig keus. De right to repair regelgeving is nog ver te zoeken helaas.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 09 jun, 2025 18:04

Heb in overleg met de LPG boer de service interval wat hoger laten zetten. Ook hij vindt die standaard veel te lang want onnodig bij gebruik van schoon lpg. Voor mensen die vaker oostwaarts reizen oostelijk van Duitsland schijnt de kwaliteit soms wel wat minder te zijn.

Plaats reactie