Lpg-prijzen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Orphy » ma 11 mei, 2026 15:36

Hier ook nog steeds 0,94 bij de Total aan de A7, dat was voor het Iran verhaal 0,67.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 11 mei, 2026 16:24

collega schreef:
ma 11 mei, 2026 15:07
dat scheelt 20 cent met de goedkoopste Total bij mij in de buurt. Waar doet hij het van?
Op lpg zit heel veel marge voor de pomphouder, veel meer dan op benzine en diesel. Volgens deze bron zo'n 7% op benzine en diesel, en 20% op lpg. Wat neer zou komen op een ct of 26 per liter. Dus die 20 ct ruimte is er gewoon.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 12 mei, 2026 5:55

Ze hopen gewoon extra omzet te trekken op de winkel door meer rijders te lokken op 1 goedkope brandstof denk ik.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 12 mei, 2026 7:29

9000-95 schreef:
ma 11 mei, 2026 16:24
Op lpg zit heel veel marge voor de pomphouder, veel meer dan op benzine en diesel. Volgens deze bron zo'n 7% op benzine en diesel, en 20% op lpg. Wat neer zou komen op een ct of 26 per liter. Dus die 20 ct ruimte is er gewoon.
Maar de verkoopprijs van lpg op de snelwegstations is €1,33. Haal daar 20% af en bij een verkoopprijs van €1.00 verlies je er al op.

Dus dat Neerduist het voor € 0.729 kan doen is opmerkelijk.
Ik zit eerder te denken aan parallelimport.
Hij is een tijdje niet goedkoper geweest. Toen was er wellicht niks te krijgen.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 12 mei, 2026 7:31

Injectie schreef:
di 12 mei, 2026 5:55
Ze hopen gewoon extra omzet te trekken op de winkel door meer rijders te lokken op 1 goedkope brandstof denk ik.
Maar er rijdt nog maar 1% van de auto's op lpg. Dus dat is raar. En lpg-rijders zijn prijskopers. Die gaan niet in de shop die belachelijke prijzen voor snoep aftikken

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 12 mei, 2026 9:00

Neerduist laat gewoon zien voor welke prijs LPG verkocht kan worden. Alle andere pomphouders draaien 'ons' lpg-rijders gewoon een poot uit. Al denk ik wel dat pompen waar maar weinig LPG wordt verkocht een iets hogere prijs moeten hanteren omdat zij de kosten voor de LPG installatie over minder volume moeten uitsmeren. Pompen waar 1,33 Euro wordt gevraagd, die pakken geen 20% marge, maar 80% marge.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 13 mei, 2026 9:04

Of lage prijs om Klanten te trekken. Ik ken pomphouders die verdienen meer met het winkeltje en de wasserette dan aan de brandstof :-S+

Gisteren nog €1,04 , maar die pomphouder/ organisatie heeft ongeveer alle tankstations in de buurt overgenomen :(

Plaats reactie