Lpg-prijzen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6923
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Orphy » ma 11 mei, 2026 15:36

Hier ook nog steeds 0,94 bij de Total aan de A7, dat was voor het Iran verhaal 0,67.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4215
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door 9000-95 » ma 11 mei, 2026 16:24

collega schreef:
ma 11 mei, 2026 15:07
dat scheelt 20 cent met de goedkoopste Total bij mij in de buurt. Waar doet hij het van?
Op lpg zit heel veel marge voor de pomphouder, veel meer dan op benzine en diesel. Volgens deze bron zo'n 7% op benzine en diesel, en 20% op lpg. Wat neer zou komen op een ct of 26 per liter. Dus die 20 ct ruimte is er gewoon.
9000 Anniversary 2.3T

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10577
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Injectie » di 12 mei, 2026 5:55

Ze hopen gewoon extra omzet te trekken op de winkel door meer rijders te lokken op 1 goedkope brandstof denk ik.
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door collega » di 12 mei, 2026 7:29

9000-95 schreef:
ma 11 mei, 2026 16:24
Op lpg zit heel veel marge voor de pomphouder, veel meer dan op benzine en diesel. Volgens deze bron zo'n 7% op benzine en diesel, en 20% op lpg. Wat neer zou komen op een ct of 26 per liter. Dus die 20 ct ruimte is er gewoon.
Maar de verkoopprijs van lpg op de snelwegstations is €1,33. Haal daar 20% af en bij een verkoopprijs van €1.00 verlies je er al op.

Dus dat Neerduist het voor € 0.729 kan doen is opmerkelijk.
Ik zit eerder te denken aan parallelimport.
Hij is een tijdje niet goedkoper geweest. Toen was er wellicht niks te krijgen.
Nu: 9-5 Vector DionHPT-Schut audio 103k
900 cabrio 1992 3k

Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)

totaal 1.648.000 km of 1.024.510 mijlen Saab

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door collega » di 12 mei, 2026 7:31

Injectie schreef:
di 12 mei, 2026 5:55
Ze hopen gewoon extra omzet te trekken op de winkel door meer rijders te lokken op 1 goedkope brandstof denk ik.
Maar er rijdt nog maar 1% van de auto's op lpg. Dus dat is raar. En lpg-rijders zijn prijskopers. Die gaan niet in de shop die belachelijke prijzen voor snoep aftikken
Nu: 9-5 Vector DionHPT-Schut audio 103k
900 cabrio 1992 3k

Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)

totaal 1.648.000 km of 1.024.510 mijlen Saab

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8505
Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Wouter » di 12 mei, 2026 9:00

Neerduist laat gewoon zien voor welke prijs LPG verkocht kan worden. Alle andere pomphouders draaien 'ons' lpg-rijders gewoon een poot uit. Al denk ik wel dat pompen waar maar weinig LPG wordt verkocht een iets hogere prijs moeten hanteren omdat zij de kosten voor de LPG installatie over minder volume moeten uitsmeren. Pompen waar 1,33 Euro wordt gevraagd, die pakken geen 20% marge, maar 80% marge.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16897
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Lpg-prijzen

Bericht door turbopilot » wo 13 mei, 2026 9:04

Of lage prijs om Klanten te trekken. Ik ken pomphouders die verdienen meer met het winkeltje en de wasserette dan aan de brandstof :-S+


Gisteren nog €1,04 , maar die pomphouder/ organisatie heeft ongeveer alle tankstations in de buurt overgenomen :(
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10577
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Injectie » vr 29 mei, 2026 7:20

Op dit moment wordt het leuk

Afbeelding
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.

Gebruikersavatar
veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2067
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Lpg-prijzen

Bericht door veenaalt » vr 29 mei, 2026 7:44

[]Bijzonder hier is het rond de €0,82 - €0,85.
Laatst gewijzigd door Injectie op vr 29 mei, 2026 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Jong geleerd .........

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4215
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Lpg-prijzen

Bericht door 9000-95 » vr 29 mei, 2026 9:45

Echt bizar ja. Hier in regio Nijmegen kom ik nergens onder de 90ct. En als ik de direct lease app even doorscroll geldt dat eigenlijk voor het hele land. Ik heb er geen verklaring voor.
9000 Anniversary 2.3T