9-3 check engine melding

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Melle
Geregistreerd lid

9-3 check engine melding

Bericht door Melle » wo 14 nov, 2007 23:08

Is een Vialle G3 installatie in een 9-3 afstelbaar?

Heb probleem is de check engine melding, na het uitlezen bleek de gas/lucht verhouding arm te zijn.

Wie weet hier voor een oplossing?

Het gaat om een 9-3 2.0 i.

Groeten Melle.

Bubba
Geregistreerd lid

Re: 9-3 check engine melding

Bericht door Bubba » wo 14 nov, 2007 23:24

Melleds schreef:Is een Vialle G3 installatie in een 9-3 afstelbaar?

Heb probleem is de check engine melding, na het uitlezen bleek de gas/lucht verhouding arm te zijn.

Wie weet hier voor een oplossing?

Het gaat om een 9-3 2.0 i.

Groeten Melle.
Kon bij mijn Prins VSi door de fabrikant in de software worden aangepast, maar wel na heel veel gepuzzel...

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » wo 14 nov, 2007 23:30

Soortgelijk probleem gehad met mijn 9000 met een net ingebouwde G3 installatie.

Bleek een software probleem van de Vialle computer te zijn. (verkeerde software voor mijn 97-er 2.0 LPT). Dat hebben ze bij Vialle zelf verholpen.
Maar ik woon dan ook vlak bij Eindhoven. :)

Na de software upgrade moest er bij mij ook nog een aanpassing aan het spruitstuk en de injectoren gedaan worden. Dit omdat de injectoren op een 9000 blijkbaar erg ver van het motorblok geplaatst moeten worden. Dat is ook netjes opgelost. En intussen rijdt hij prima op gas :)

Wel jammer dat Vialle blijkbaar niet in staat was om dit in één keer goed te doen. Ze hadden tenslotte alle gegevens van om wat voor auto het ging.

Grappig detail is dat Wouterve, die een aantal maanden eerder bij hetzelfde inbouwstation een iets oudere 9000 2.0 LPT van een Vialle installatie had laten voorzien, mooi kon profiteren van mijn gedoe, en ook een softwareupgrade kreeg, met de bijbehorende aanpassing van de injectoren (iets met slangetjes).

Aanvulling : Vialle is een systeem wat de gewone brandstofvoorzieningscomputer volgt. Regelt dus iets zelf af, maar het meeste wordt door de gewone boordcomputer gedaan. Aanpassingen aan de Vialle computer kunnen, naar het schijnt, alleen door Vialle gedaan worden.

Plaats reactie