Omschakelmoment Vialle GasFX installatie bij koude motor

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Omschakelmoment Vialle GasFX installatie bij koude motor

Bericht door nelfrikandel » di 04 dec, 2007 11:46

Ik reed gisteren een stukje met Wouter(ve) mee, en het viel me op dat zijn 9000 met GasFX al binnen een zeer korte tijd na starten (bij koude motor) op gas omschakelde. Ik denk dat we nog geen 500 meter gereden hadden. De mijne (9-5) doet dit pas na bijna anderhave Kilometer, soms langer. Volgens wouter was die omschakeltijd bij hem nog een stuk korter geworden sinds hij een firmaware update had gehad pas. Is dat verder nog model afhankelijk, of moet ik ook maar eens naar mijn LPG installatieboer gaan om die update te ontvengen en zo langer met de benzine te doen?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 04 dec, 2007 15:07

@ nelfrikandel: het antwoord op je vraag weet ik niet, ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken. Ik heb er de laatst tijd eens op gelet en bij koude motor schakelt onze 9-5 over naar gas wanneer de temperatuur meter het loze vlak tussen het blauwe en het witte gedeelte voorbij is (dus aan het begin van het witte gedeelte... Als ik (binnen de bebouwde kom) de 3e versnelling niet gebruik maar de auto in z'n 2 laat schakelt hij eerder over naar gas doordat de temperatuur sneller stijgt. Maargoed normaal gesproken gebruik ik bij constant 50km/u de 3 of de 4...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 04 dec, 2007 17:19

Welke temperatuursensor gebruikt de gasinstallatie eigenlijk?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 05 dec, 2007 0:51

Ja vermoedelijk die van de koelvloeistof dus... Maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Uiteraard is het ook van belang of de pomp op druk is gekomen.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 05 dec, 2007 0:56

Zit niet echt een vast patroon in. De ene dag rijdt die een anderhalve kilometer op benzine, dan nog geen 50 meter.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 05 dec, 2007 0:56

davidjoost schreef:Ja vermoedelijk die van de koelvloeistof dus... Maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Uiteraard is het ook van belang of de pomp op druk is gekomen.
Volgens mij heb je er daar twee van... dus nu weten we nog niets. :roll:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 05 dec, 2007 0:57

Dat wordt dus weer bellen met de gasinbouwer...? Als je het wilt weten...

plafundum
Geregistreerd lid

Re: Omschakelmoment Vialle GasFX installatie bij koude motor

Bericht door plafundum » wo 05 dec, 2007 1:06

nelfrikandel schreef:....naar mijn LPG installatieboer gaan om die update te ontvengen en zo langer met de benzine te doen?
Om die ene tank per jaar te besparen? Ik zou het juist wel lekker vinden dattie wat langer op benzine rijdt: Smeert-ie de boel toch een beetje alvorens op Gas te gaan rijden?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 05 dec, 2007 1:12

Volgens mij krijgt hij een signaal van de lambda sensor...

davidjoost
Geregistreerd lid

Re: Omschakelmoment Vialle GasFX installatie bij koude motor

Bericht door davidjoost » wo 05 dec, 2007 1:14

plafundum schreef:
nelfrikandel schreef:....naar mijn LPG installatieboer gaan om die update te ontvengen en zo langer met de benzine te doen?
Om die ene tank per jaar te besparen? Ik zou het juist wel lekker vinden dattie wat langer op benzine rijdt: Smeert-ie de boel toch een beetje alvorens op Gas te gaan rijden?
inderdaad, zo denk ik er ook over... zou me er absoluut niet druk om maken!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 05 dec, 2007 1:17

Om dat ene tankje zou ik me ook niet zo druk maken. Om een defecte tempsensor wel, want dat heeft meer gevolgen.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 05 dec, 2007 22:48

Code: Selecteer alles

Petrol start and switching time from petrol to LPG

Consequently, the switching moment has been made depend on three factors:
•          The LPE surroundings temperature
•          The engine temperature
•          The signal from the l sensor
l (sensor) is lambda

Code: Selecteer alles

Example outside temperature
           -20 >        time    240     seconds
              0 >    time    120     seconds
            20 >    time    60       seconds        
            40 >    time    10       seconds
Volgens mij is dit te wijzigen via Lpi diagnostic tool

Binnenkort weet ik meer - als mijn lpi interface binnen is

komt van http://www.suzukituning.com/General/Via ... oc26108897

bij het koppakking job heb ik de temperatuurmeter die aan de inlaatspruitstuk (tussen inlaat 2 en 3 dus in het midden) schoongemaakt. Er zat een soort aanslag. Hierdoor is de omschakel tijd bij de warme motor erg kort geworden minder dan 5 sec. Hiervoor was het net zo lang als bij het koude motor (was altijd 5 min onafhankelijk van temp )

Plaats reactie