Het lijkt na 35+ jaar dan toch te gaan gebeuren: een Saab en wel een 9 3 2.0 SE (automaat) van begin 99 die zo'n 65000 km heeft gelopen (echt waar). Ik heb veel aan het forum gehad, uren gelezen, maar ik wil voor de zekerheid toch een paar dingen checken want ik wil een vialle lpg installatie laten plaatsen:
-67 liter tank lijkt me mooi. zouden jullie bij dit oudere model nu wel of niet een flashlube laten plaatsen.
-ik las iets over bodemplaat uitfresen. wat vinden jullie daarvan?
-ik denk dat julie niet op voorhand bij dit type/jaartal al andere kleppen laten plaatsen/koppen aanpassen. Heb ik dat goed begrepen?
-moet ik nu wel of niet een 5e gasinjector laten plaatsen
-hamvraag: waar zouden jullie het laten doen. Woon (ver) boven de Ijssel, maar wat rijden is niet erg. Ik heb wel wat over voor iets goeds.
ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt
John
nieuwe gastank; 10 jr oude saab; check en double check
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Zowel de Turbo-geblazen als de turboloze versie van het jaar 1999 hebben geen 'kopproblemen' op lpg. Flashlube is dan dus geen zinvolle toevoeging. Ook op voorhand je kop aanpassen is dus zeker niet nodig.
Zolang het vermogen beneden de 200pk is heb je ook geen 5e injector nodig.
Een LPG-adres in het Noorden waar wij zelf ervaring mee hebben is Adrie Schouten in Heerenveen. Opzich is dat vanuit Assen niet zo ver. Het lijkt me verstandig dat je nog een paar LPG-inbouwers in de buurt belt voor een prijsvergelijking. In sommige gevallen is goedkoop duurkoop, dus eigenlijk moet je goede ervaringen zwaarder laten wegen dan een miniem prijsverschil bij een onbekend adres.
Nog even de link naar Adrie Schouten:
http://www.adrieschouten.nl/
Zolang het vermogen beneden de 200pk is heb je ook geen 5e injector nodig.
Een LPG-adres in het Noorden waar wij zelf ervaring mee hebben is Adrie Schouten in Heerenveen. Opzich is dat vanuit Assen niet zo ver. Het lijkt me verstandig dat je nog een paar LPG-inbouwers in de buurt belt voor een prijsvergelijking. In sommige gevallen is goedkoop duurkoop, dus eigenlijk moet je goede ervaringen zwaarder laten wegen dan een miniem prijsverschil bij een onbekend adres.
Nog even de link naar Adrie Schouten:
http://www.adrieschouten.nl/
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Kijk ook eens naar een Prins installatie.....
Heb ik prima ervaring mee in m'n Aero, en zal dus ook in een SE prima werken.
Een inbouwer in het oosten des lands: AGIT Rijssen
Heb ik prima ervaring mee in m'n Aero, en zal dus ook in een SE prima werken.
Een inbouwer in het oosten des lands: AGIT Rijssen
-
utan
- Geregistreerd lid