Sooo... 50 pk per injector?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Oliver
Geregistreerd lid

Sooo... 50 pk per injector?

Bericht door Oliver » zo 23 mar, 2008 22:30

Hey iedereen,

Ik heb sinds kort een 95'er 9k CSE 2.3FTP op Vialle lpi staan.
Jammer genoeg spuit de gas eruit als ik de wagen start (ik veronderstel lekke injector) en is de uitlaat rotter dan rot.

Nu vroeg ik me af of het verstandig zou zijn de uitlaat door een full 3" systeem te vervangen. Uiteraard zu ik dit doen voor de turborespons wat beter te krijgen, en misschien ook iets meer vermogen, maar ik heb jammer genoeg mijn twijfels of de LPI injectoren hier moeite mee zouden hebben.

Toevallig iemand die ervaring heeft met deze combo? Ik ben niet van plan iets aan de sturing te doen, het gaat dus enkel om een niewe uitlaatlijn.

Alvast bedankt.
Olivier

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 23 mar, 2008 22:34

Zonder een aangepaste ECU levert een volledig nieuw 3"-uitlaatsysteem toch hoogstens 5 à 10pk op? Ik denk dat het weinig problemen oplevert voor de injectoren, eerlijk gezegd. Maar wie ben ik?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 23 mar, 2008 22:45

Inderdaad, die 3inch pijp kan er wel onder, maar de auto gaat pas meer vermogen geven als hij aan de kast is geweest.

Oliver
Geregistreerd lid

Bericht door Oliver » zo 23 mar, 2008 22:54

Ik verwacht uiteraard geen pakken extra vermogen hoor.. Het is gewoon dat ik toch zowiezo een nieuwe uitlaat nodig heb, en dan eerder geneigd ben om de overstap naar 3" te maken, al is het maar om de spool-up wat sneller te krijgen, en de klank wat beter :wink:

Bedankt voor de (snelle) antwoorden!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 23 mar, 2008 23:56

klank is absoluut veel beter... een hele prettige neveneffect van een grotere uitlaat. Wdb is een JT uitlaatsysteem met 1 demper een aanrader; de goedkoopste, all the way 3 inch (BSR bv achterop 2,5 inch, downpipe wel 3 inch) en de mooiste donkere grom. Speektuning.nl kan ze heel scherp leveren

Oliver
Geregistreerd lid

Bericht door Oliver » ma 24 mar, 2008 5:21

Mooi, moet ik enkel nog een ebay'er cat ertussen schuiven en klaar is kees :bluethumb:

Plaats reactie